Lennuameti statistikast selgub, et poole aastaga on registreeritud 139 ettekannet lennuohutust mõjutanud juhtumitest.
Poole aastaga on toimunud viis tõsist lennuintsidenti
Viiel juhul oli tegu tõsise lennuintsidendiga, 26 juhul lennuintsidendiga ja 108 puhul vahejuhtumiga, teatas lennuamet BNSile.
Tõsiste lennuintsidentidest ühel juhul hakkas lennuki tualetist vett salongi lekkima, mis tõi kaasa mitmete süsteemide ebakorrapärase töörežiimi. Õhusõiduki meeskond kuulutas välja hädaolukorra ning maandus ohutult Tallinna lennuväljal.
Teisel juhul kaldus Viljandi järvel toimunud lennunäituse käigus maandunud väikelennuk rajapiiridest välja, põrkas lumevalli ning vigastas vasakut tiiba.
Kolmandal juhul katkestas õhkutõusu sooritanud lennuki meeskond stardi, kuna parema mootori parameetrid väljusid piiridest. Hilisemalt ilmnes ka, et mootori väljalaskeavast olid välja ulatunud tuleleegid.
Neljandal tõsise intsidendi puhul lakkas õhusõiduki parem mootor töötamast. Pärast protseduuride täitmist maandus lennuk ohutult Vilniuses.
Viienda puhul teatas lennuki meeskond pärast õhkutõusu probleemidest navigatsioonisüsteemiga ja palus juhiseid tagasipöördumiseks Tallinna, kus sooritas visuaalse lähenemise ja eduka maandumise.
2010. aasta esimeses ja teises kvartalis registreeriti kokku 126 lennuohutust mõjutanud juhtumit. Tõsiseid intsidente tollal ei esinenud, intsidente oli 37 ning vahejuhtumeid 87. 2010. aasta kahes esimeses kvartalis juhtus kaks lennuõnnetust.
Lennuõnnetus on õhusõiduki kasutamisega seotud õnnetusjuhtum, mis toimub ajavahemikus isiku õhusõiduki pardale astumisest kuni kõigi pardal viibinud isikute õhusõidukist lahkumiseni ja mis põhjustab kellegi surma või raske tervisekahjustuse või mille tulemusena saab õhusõiduk tõsiseid vigastusi, on teadmata kadunud või asub ligipääsmatus kohas.
Tõsine lennuintsident on lennuintsident, mille toimumise asjaolud oleksid võinud põhjustada lennuõnnetuse toimumise.
Lennuintsident on õhusõiduki kasutamisega seotud, lennuohutust mõjutav, kuid lennuõnnetusega mitte lõppenud sündmus, mis toimub ajavahemikus isiku õhusõiduki pardale astumisest kuni kõigi pardal viibinud isikute õhusõidukist lahkumiseni.
Vahejuhtum on tegevuse katkemine, puudus, viga või muu mittetavapärane asjaolu, mis mõjutas, või oleks võinud mõjutada lennuohutust, kuid mille tagajärjel ei toimunud sündmust, mida saab määratleda lennuõnnetuse või tõsise lennuintsidendina.