Ettevõtluse arendamise sihtasutus (EAS) alustas mahukaid Eestit tutvustavaid kampaaniaid Rootsis ja Norras, et tekitada huvi Eesti kui puhkuse veetmise koha vastu talvel.
Eesti kutsub rootslasi ja norrakaid talvepuhkusele
EASi turismiarenduskeskuse direktori Tarmo Mutso sõnul keskendutakse peamiselt linnapuhkuse veetmise võimalustele.
Nii Norra kui Eesti turistide arv Eestis on viimasel ajal vähenenud. Mutso sõnul ei ole sel ühest ilmselget põhjust. «Näiteks on Norra ja Rootsi konverentsituristide uuringust selgunud, et hinnatakse Eesti lähedust ja meie tugevuseks peetakse spaateenuste laia valikut. Üheks nõrkuseks on aga info vähesus,» ütles Mutso.
Stockholmis, Göteborgis ja Oslos korraldatava kampaania eelarve on 7,5 miljonit krooni, reklaamid on välimeediapindadel, suuremates veebikeskkondades ja trükiväljaannetes.
«Reklaamiga on haaratud sellised väljaanded nagu Norra Aftenposten ning Rootsi Dagens Nyheter ja Svenska Dagbladet, aga ka MSN Messenger ning Oslos sõitvad trammid,» tutvustas Mutso.
Visitestonia.com kodulehel on kampaania ajaks avatud eraldi lehekülg Eesti ettevõtjate parimate hooajapakkumistega, toimub ka auhinnamäng «80 tunniga ümber Eesti».
Peterburi kampaania edukas
Esimesena startis kampaania «Eesti on lähedal!» oktoobri lõpus Peterburis. Sealse kampaania fookuses on talvepuhkus peredele, aastalõpupidustused ning linnapuhkus Tallinnas ja Tartus.
«Kahe nädala jooksul on Peterburi kampaania veebilehel käinud ligi 22 000 huvilist, sellest ligi 19 000 unikaalset, mis on väga hea tulemus,» sõnas Mutso. Peterburi kampaania lõpeb järgmise nädala algul, kui algavad kampaaniad Londonis ja Helsingis.
Kampaaniaid kaasrahastab EASi Eesti kui reisisihi tuntuse suurendamise programmi raames Euroopa Liidu Regionaalarengu Fond.