Allveealeva Lembit transportimine Tallinna Lennusadama angaaridesse jätkus terve nädalavahetuse ning pühapäeva õhtuks peaks allveelaev oma kohale jõudma.
Allveelaev Lembit jõuab õhtuks oma kohale angaaridesse
«Allveelaeva ahtriosa on juba angaaride all ja piltlikult öeldes on käsil lõpusirge,» rääkis Meremuuseumi ekspositsioonijuhi Ott Sarapuu pühapäeval kella 17 ajal BNSile. «Õhtu ja öö on veel pikk ees ning usun, et saame tööga veel täna hakkama.»
Sarapuu sõnul on Lembitu liigutamine toimunud raskelt ja vaevarikkalt, kuid mingeid suuri ja ootamatuid viperusi ei ole ette tulnud.
Lembitu transportimine kai äärest angaaridesse algas kolmapäeval ning iga päev on allveelaev edasi liikunud mõnekümne meetri võrra. Lembitu alla on transportimiseks paigaldatud pontoonid ning soomustransportöör BTS-4 veab seejärel laeva pontoonide peal edasi.
OÜ Fort Ehitus tõstis mai lõpus Lennusadama kai ääres seisnud allveelaeva Lembit maa peale, kasutades selleks eraldi rajatud saja meetri pikkust kaldteed ehk slippi. Allveelaeva Lembit veest väljatõstmine kestis kokku pea 20 tundi.
Allveelaev Lembit on ehitatud 1936. aastal Eesti riigi tellimusel Inglismaal Barrow-in-Furnessi laevatehases. 1940. aastal võttis Eestit okupeerinud punavõim laeva Balti laevastiku koosseisu. Lembit sooritas Teises maailmasõjas seitse lahinguretke, olles merel kokku 109 ööpäeva ja torpedeerides mitu alust. Pärast sõda sai Lembit õppelaevaks, taas Eestisse saabus alus 1979. aastal ja siis muudeti see muuseumilaevaks.
Lembit on ainus oma seeriast maailmas säilinud miiniveeskaja allveelaev, mis on säilinud ilma suuremate ümberehitusteta, märkis muuseum. Sellest perioodist allveelaevu pole ka säilinud tema sünnimaal - Inglismaal. Lembit esindas 1930. aastatel allveelaevade tipptehnikat oma modernsuses ja innovatiivsuses. Lembit oli kuni 21. mai varahommikuni vanim allveelaev kogu maailmas, mis veel vees seisis.