Maavalitsuses läbirääkimiste laua taga istusid teisipäeval taas seitsme firma esindajad ja tulemus on esialgu küsitust soodsam tariif, kirjutab
Täpsemalt ei saa Pärnu maakonna bussitranspordi riigihangete komisjoni liikmed kõnelda, kuni lepingupartnerid teada.
Küll soostus komisjoni esimees, maavalitsuse arengu- ja planeeringuosakonna juhataja Heiki Mägi rääkima ettepanekutest ühistranspordi ja teedevõrgu suhtes. Need kajastuvad maakonna sotsiaalse infrastruktuuri teemaplaneeringuski, mis hõlmab aastaid 2008-2015.
Oma ametipostilt tõdeb Heiki Mägi, et riigis pole terviklahendust kruusateede viimiseks mustkatte alla.
«Meie näeksime küll, et kui kõik maakonnad sotsiaalse infrastruktuuri teemaplaneeringu valmis saavad, jõutaks ka teedevõrgu suhtes teatud kokkulepeteni,» loodab ta. Lisades, et Eesti vajab kruusateede programmi.
Pärnumaal jagunevad kruusateedele mustkatte ehitamise teed nelja kategooriasse. Olulisim on ühendusteed riigi põhi- ja tugimaanteede vahel, kokku 52 kilomeetrit.
Teiseks on vaja paremat juurdepääsu Pärnu ümbruse tööstus- ja elamualadele, arenevate piirkondadeni jõudmiseks tuleb asfaltida vähemalt 23 kilomeetrit.
Kolmandaks: äärealadega parema ühenduse tagamiseks ühistranspordiga kaetud teelõigud, mida on 113 kilomeetrit. Pikimad lõigud on Tabria-Nurme (24 km) ja Lepaküla-Häädemeeste (21 km).
Neljandana on äärealadega ühendust parendavad teelõigud, millele plaanitakse ühistransporti ehk liinibussiliiklust. Siia jäävad Kilingi-Nõmme - Jäärja lõik (12 km), Helmküla-Mõtsu (9 km), Riisa-Soomaa (10 km) ja Kaansoo-Aesoo (4 km).
Seda kokku on eelkõige ühistranspordiga seonduvalt 154 kilomeetrit. Keskmiselt kulub kilomeetri mustkatte ehituseks 2-2,5 miljonit krooni, nii et tarvis on ligi 350 miljonit krooni lähema kuue-seitsme aasta jooksul, kasutades Euroopa Liidu Regionaalarengu fondi raha, et parandada bussiühendust koos teedevõrguga.