Päevatoimetaja:
Marek Kuul
Saada vihje

TTÜ emeriitprofessor soovitab kesklinnas piirkiirust alandada

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Urmas Seaver
Copy
Liiklus Tallinna kesklinnas.
Liiklus Tallinna kesklinnas. Foto: Peeter Langovits.

Tallinna tehnikaülikooli emeriitprofessor Ilmar Pihlak toetab ideed alandada Tallinna kesklinnas autode maksimaalset sõidukiirust 40 kilomeetrini tunnis, sest see aitaks säästa inimelusid.

Tallinnas hukkub 10 000 auto kohta kolm korda rohkem inimesi kui Soome pealinnas Helsingis ning hukkunud jalakäijaid on üle kahe korra rohkem, märkis Kesklinna valitsus oma pressiteates. Helsingi kesklinnas kehtib juba neli aastat linnaosavalitsuse otsusega tänavatel piirkiirus 30 kilomeetrit tunnis.

«Sellised meetmed on meilgi möödapääsmatud ja ma toetan igati Kesklinna valitsuse vanema Marek Jürgensoni ettepanekud alandada piirkiirust kesklinnas,» ütles emeriitprofessor Ilmar Pihlak.

Pihlak rääkis, et aastaid tagasi uuris maanteeameti tellimusel asjatundjatest töörühm Tallinna liikluse mõjureid ja leidis, et piirkiiruse alandamine aitaks meid hoida ja säästa inimelusid. Tookord suhtuti meie järeldustesse leigelt ja ka nüüd pole olukord palju muutunud, lisas ta.

«Jälle võtavad liikluse reguleerimise vastu sõna täiesti ainet mittevaldavad inimesed nagu Johannes Pirita ja Viktor Grigorjev ning püüavad üldsust eksiteele viia,» märkis emeriitprofessor. «Keskkonnamõjude ja läbilaskvuse ees on esikohal liiklusõnnetuste, nendes kannatanute, hukkunute ning vigastanute arv mis väiksema piirkiiruse puhul oluliselt väheneb.»

Pihlak meenutas, et liikluskiirust piirava ettepanekuga tuli aastaid tagasi välja asjatundjatest uurimisgrupp. Arvutuste kohaselt kuluks ühe kilomeetri läbimiseks teoreetiliselt 18 sekundit rohkem aega, kui piirkiirust südalinnas vähendada.

Samas muutuks liiklus emeriitprofessori hinnangul sujuvamaks, sest peamised seisakud on fooride ja ülekäiguradade ees. Eksperdid on kindlaks teinud, et südalinna liiklusõnnetustes oli kannatajaks pooleks 82 protsendil juhtudel jalakäija või rattur ning 84 protsenti õnnetusi toimus 8-20 vahel.

Piirkiiruse vähendamisel tuleks lähtuda eelkõige kesklinna elanike ja vähekaitstud liiklejate(lapsed, koolinoored, vanurid) huvidest ning vähemal määral südalinnast läbisõitvate sõidukijuhtide arvamustest, seisab kesklinna valitsuse pressiteates.

Tagasi üles