Näiteks toetatakse selliste tegevuste käigus tüdrukuid eelkõige oma soovide ja vajaduste kindlameelses väljaütlemises, liikuvates, füüsilistes ja loovates tegevustes, enese kaitsmisel, arvutite ja muude tehniliste vahendite kasutamisel, samas kui poiste puhul pööratakse tähelepanu nende osalemisele hoolitsevates tegevustes, abivalmidusele, nendepoolsele kaasaaitamisele konfliktide lahendamisel ja julgustatakse neid teistesse lastesse hoolivalt suhtuma.
Kahtlemata on väga oluline käsitleda õpetajakoolituses sootemaatikat, et tulevased õpetajad mõistaksid, mis on sotsiaalne sugu, kuidas seda konstrueeritakse ja kuidas ühiskonnas soolist ebavõrdsust taastoodetakse.
Mida üldse tähendab sootundlik kasvatus lasteaias? Kuidas see käib ja kas Eestis seda tehakse?
Sootundlik lähenemine hariduses aitab haridustöötajatel tuvastada ühiskondlikke struktuure, süsteeme ja praktikaid, mis toodavad ja hoiavad alal soolist ebavõrdsust, ning vastavalt sellele kohandada õppetööd.
Sootundlik lähenemine eeldab, et teadvustatakse soost lähtuvat ebavõrdsust.
Sootundlik pedagoogika baseerub arusaamal, et on oluline aidata kaasa lapse iseseisvusele, toetada teda erinevate arenguprotsesside juures, mis on tähtsad tema tulevikku silmas pidades, seejuures arvestades, et sooline võrdõiguslikkus oleks igas kasvatus- ja õppeprotsessis tagatud kui läbiv põhimõte, väärtus ja eesmärk.
Samuti peetakse oluliseks lapse soole «ebatüüpiliste» tegevuste õppimist ning erinevates valdkondades teadmiste ja oskuste omandamist.
Sootundlik pedagoogika aitab avardada tüdrukute ja poiste mänguruumi, mitmekesistada õpitavaid oskusi ja tegevusi, aidates seeläbi kaasa võrdsete võimaluste loomisele.
Sootundliku pedagoogika üks eesmärkidest on motiveerida lapsi katsetama ning proovima erinevaid mänge ja tegevusi, aidates seeläbi kaasa nn soopiiride ja –stereotüüpide ületamisele. Lähtutakse arusaamast, et soostereotüübid ja eelarvamused kitsendavad meie maailmavaadet ja mõjuvad pidurdavalt laste valikutele ning huvile võimalikult erinevate valdkondade tegevuste vastu.