Päevatoimetaja:
Alexandra Saarniit
Saada vihje

Analüüs: erakonnad olid valimiste ajal Facebookis ja Twitteris passiivsed

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Kadri Ratt
Copy
Facebook
Facebook Foto: Elmo Riig / Sakala

e-Riigi Akadeemia tänavuste riigikoguvalimiste online-kampaania analüüs näitas, et valimised kandusid senisest veelgi enam internetti, kuid sotsiaalmeediale ei pööratud eriti palju tähelepanu.

Sellist edulugu sotsiaalmeedias, nagu näiteks oli üksikkandidaat Indrek Tarandil Euroopa Parlamendi valimistel, sel korral ei kohatud. Analüüsi koostajate hinnangul tundus isegi mõnevõrra üllatav, et näiteks vabatmehed või üksikkandidaadid olid sotsiaalmeedias võrdlemisi passiivsed.

Kui eelmisi valimisi tervikuna iseloomustas Twitteri võidukäik, siis nüüd võib analüüsi koostajate sõnul öelda, et Twitterist liiguti peamiselt Facebooki.

Võrreldes varasemate uuringutega olid erakondade ametlikud veebid oluliselt rohkem seotud ja otselingitud sotsiaalmeediaga - näiteks Reformierakond linkis Facebookis pea igat lehte ja alalehte, Keskerakond jällegi tegi oma peamist kampaaniat blogidega ja linkis sinna.

Erakondadest tervikuna sotsiaalmeedias võib aktiivseimana välja tuua Reformierakonna, kel on 2300 sõpra Facebookis, 420 jälgijat Twitteris ning 25 videot youtube´is.

Siiski on erakondlik sotsiaalmeedia kasutus analüüsi koostajate hinnangul tagasihoidlik ning neile tundub, et oma kandidaatidel lastakse vabalt üksikult sotsiaalmeedias tegutseda, sellesse ei sekkuta ning seda ei koordineerita.

Kandidaatide üldist toimetamist erinevates keskkondades iseloomustab analüüsijate sõnul individualism ja rollide segiajamine. Ühe valimispiirkonna raames reeglina oma erakonna teistele kandidaatidele ei viidata. Üldise tendentsina ja ennekõike võrrelduna varasemate uuringutega torkas silma ka kanalite nö ristkasutus - Youtube videot kommenteeriti Facebookis jne.

Veel iseloomustas valimiskampaaniat tervikuna see, et ametlikud erakondade veebid olid kohaks, kus näidata oma tugevusi ja püüdlusi, sotsiaalmeediat aga kasutati konkurendi nõrkuste ja pahede esile tõstmiseks.

Uuring valmis EL SF programmi «Infoühiskonna teadlikkuse tõstmine» raames Euroopa Regionaalarengu Fondi rahastusel.

Tagasi üles