Päevatoimetaja:
Marek Kuul

TAK: busside ülekuumenemises polnud midagi erakorralist

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Äkiline kuumalaine võib busside jahutussüsteemi korraks rivist välja viia.
Äkiline kuumalaine võib busside jahutussüsteemi korraks rivist välja viia. Foto: Uwe Gnadenteich

Tallinna autobussikoondise (TAK) asjatundjate hinnangul ei ole selles midagi erakorralist, et eile õhtul tipptunni ajal lakkas kümnekonna Tallinna liinibussi jahutussüsteem äkki saabunud soojalaine tõttu töötamast ning koju ruttavad inimesed pidid tavapärasest kauem ühissõidukeid ootama.

TAK-i asjatundjate väitel võib välisõhtu temperatuuri järsul muutumisel busside jahutus tavapärasest teistmoodi käituda küll. Nii juhtus see ka teisipäeval.

«Välisõhu temperatuur, mis oli esmaspäeva õhtul veel 9 – 10 kraadi, tõusis teisipäeval äkki ligi 30 kraadini ning on igati loogiline, et kahekümnekraadine kiire tõus mõjutab ka tehniliste süsteemide tööd,» selgitas TAK-i avalike suhete juht Sirje Roht.

Ta lisas, et busside jahutussüsteem, mis tavaolukorras töötab normaalselt, on niisuguste temperatuurikõikumiste korral häiritud. Kuna radiaatorites on jahutavaks elemendiks välisõhk, siis ilma järsul soojenemisel langeb oluliselt ka õhu jahutusvõime.

Roht mainis, et busside jahutussüsteemide töö stabiliseerub pärast kiiret temperatuuri muutust tavaliselt 2 – 3 päeva jooksul, nagu eelnevad suved on näidanud. TAK-l on kasutada reservbussid, millega rivist välja langenud sõidukid asendatakse. Loomulikult võtab see natuke aega.

Roht mainis, et ka täna keskpäevase seisuga pöördus liinilt tagasi paar ülekuumenenud bussi.

TAK-i juhatuse esimehe Enno Tamme sõnul ei ole see loomulikult normaalne, et kümme bussi korraga kuumuse tõttu liinilt ära tuleb, aga esimese järsu kuuma- või külmalainega juhtub niisuguseid asju ikka. Seda on varemgi ette tulnud.

Võib arvata, et niisuguseid jahutussüsteemi tõrkeid juhtub eelkõige vanemate bussidega. Tamm kinnitas aga, et TAK-i bussid ei ole sugugi nii vanad, et nende korrasolek suures osas ilmast sõltuks.

«Meie busside keskmine vanus on täiesti konkurentsivõimeline, kui mitte hea,» tõdes Tamm. «Isegi TAK-i mõttes vanad bussid, mille me saime 13 – 15 aastat tagasi, ei ole tegelikult mingid vanad sõidukid. Kui meie busside keskmine vanus on umbes 10,5 aastat, siis Helsingis 7 – 8 aastat, nii et olulist vahet ei ole.»

Tamm mainis ka seda, et kui teisipäeval pidigi kümmekond bussi liinilt ära tulema, siis põhjus oli kindlasti mitmete asjaolude kokkusattumises, mitte ainult äkki saabunud kuumuses. Kui aga niisugused asjad tõesti juhtuvad, siis TAK-i on olemas varubussid, nii et sõitjad kindlasti vedamata ei jää.

Märksõnad

Tagasi üles