/nginx/o/2018/06/25/7922435t1h1541.jpg)
Esimesed gümnasistidest katsejänesed eesti-vene liitgümnaasiumides osalesid uuringus, millest selgus, et väljalangevus neis koolides on väike, kõrge õpimotivatsioon aitab üle keelega ja kultuuriga seotud raskustest-erinevustest ning kultuuriline identiteet hoopis kinnistub.
«Tegelikult on see olnud väga edukas eksperiment,» kommenteeris ühiskoolide projekti Jelena Rootamm-Valter, Tartu ülikooli Narva kolledži ühiskonnateadlane, kes on üks haridusministeeriumi tellitud uuringu läbiviijaid. «Muidugi mindi sellele eksperimendile minu meelest täiesti ettevalmistamata, aga üldpilt on hea – õpitakse koos ja väljalangevus on kõikides neis koolides võrreldes Eesti keskmisega väga väike.» Rootamm-Valteri sõnul on kõigis neis koolides õpilasi, kes lõpetavad gümnaasiumi kuld- või hõbemedaliga.