Päevatoimetaja:
Ulla Länts
+372 666 2307
Saada vihje

Praamireisijad püüavad riiki petta (12)

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Maanteeamet käis Kuivastu sadamas pileteid kontrollimas.
Maanteeamet käis Kuivastu sadamas pileteid kontrollimas. Foto: Mihkel Maripuu

Kui mandrirahval tuleb saartele sõitmiseks osta täishinnaga pilet, siis saarlased ja hiidlased saavad üle mere sooduspiletiga. Maanteeameti reid tuvastas, et inimesed kipuvad seda võimalust kuritarvitama.
 

Maanteeamet kontrollis 15. juunil Virtsu sadamas Virtsu–Kuivastu liinil sõitjate pileteid ning avastas 32 rikkumist, kirjutab Hiiu Leht. Algatati 21 väärteomenetlust ja 11 korral piirduti hoiatusega. Kõik rikkujad suunati ostma korrektset piletit.

«Peamised rikkumised olid seotud püsielaniku soodustuse kuritarvitamisega ning reisija sõiduõiguse puudumisega bussis,» teatas Merit Mähar maanteeameti avalike suhete osakonnast.

Mähar selgitas, et Saaremaa püsielanikule mõeldud sõiduki soodustuse kasutamiseks peab Saare maakonda registreeritud sõitja ise sõidukis viibima ja olema konkreetse sõiduki omanik, vastutav kasutaja või kasutaja.

Kui pileti ostnud isik reaalselt sõidukis ei viibi, siis soodustust kasutada ei saa. Samad nõuded kehtivad ka Hiiumaa parvlaevaliinil. Mähar ütles, et maanteeamet Hiiumaa liinil reisijapileteid kontrollimas käinud pole, kuid ei välistanud, et seda tehakse.

Mähar viitas, et maksimaalne rahatrahv piletita sõidu eest on kuni 50 trahviühikut ehk kuni 200 eurot.

«Petta muidugi ei tohi ja mina olen selle poolt, et ei petetaks,» kurtis Postimehega ühendust võtnud hiidlane, keda nörritas väga, et arusaamatu süsteemi tõttu on temast saanud petja.

Eelmisel nädalal tühistas kaitöötaja tema ostetud saareelaniku praamipileti, sest teda ei olnud autos. «Mina jäin mandrile, sest oli vaja maha müüa meie pere teine auto, mille vastutav kasutaja ma olen,» selgitas hiidlane. Helistaja sõnul on arusaadav, et tema abikaasa pole soodustustega kursis, aga ka tema hiidlasena ei tea, mis tingimustel soodustus kehtib. «Probleem on selles, et seda reeglit ei ole kuskil korralikult kirjas, et soodustus kehtib vaid siis, kui püsielanik on autos,» selgitas helistaja. Hiidlase sõnul pole seda nõuet selgelt kirjas tüüptingimustes, ainsa kohana leidis ta selle kohta infot korduma kippuvate küsimuste seast.

«Kui klient on ostnud e-keskkonnast sooduspileti, siis kus on talle arusaadavalt kirjas, et autos peab olema Hiiumaa püsielanik. Kas on vaja seda üldse, sest meie peres on üks auto ja mu abikaasa ei ole püsielanik, siis kas ma pean iga kord temaga kaasa sõitma?» on hiidlane nördinud. Tema sõnul peaks olema nõue, et sooduspilet kehtib vaid koos püsielanikuga olema kindlasti selgelt välja toodud.

Sotsiaalmeediast selgub, et selline probleem on ärritanud ka teisi hiidlasi. «See seadus on ka kohati ebanormaalne. Kui sõidan sõbra autoga, kes on püsielanik ja mina olen püsielanik, siis pean ostma täispileti, kuna ei ole antud sõiduki kasutaja...,» kirjutab üks hiidlane.

Laevafirma teatas pressibüroo vahendusel, et tüüptingimused viitavad piletihindade ja soodustuste osas ministri määrusele, kus kohast see ka tuleb.

Samuti on laevafirma sõnul TSLi kodulehel asi ilusti välja toodud: «Püsielaniku sooduspiletit sõidukile saab osta juhul, kui reisijate hulgas on püsielanikust sõiduki omanik, vastutav kasutaja või kasutaja.» 

Tagasi üles