Päevatoimetaja:
Marek Kuul

Keskerakond tahab neljarajaliste maanteede ehitamiseks laenu võtta (9)

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Tallinna-Tartu maantee.
Tallinna-Tartu maantee. Foto: Margus Ansu / Postimees

Keskerakonna volikogu võttis laupäeval vastu poliitilise avalduse, et Eestis tuleb lähimate aastate jooksul valmis ehitada neljarajaline maantee nii Tallinna-Tartu, Tallinna-Narva kui ka Tallinna-Pärnu vahel. Keskerakond on seisukohal, et selle eesmärgi saavutamiseks ei tohi karta ka laenu võtta.

Avalduse ettekande pidas majandus- ja taristuminister Kadri Simsoni nõunik Peeter Kadarik. Ta tõi välja, et Eesti põhimaanteede neljarajaliseks ehitamisest on räägitud aastakümneid, kuid endiselt on see töö tegemata.

«Autojuhid, kes sõidavad Tartusse, Pärnusse või Narva, teavad, kuivõrd tavapärased on paraku ohtlikud möödasõidud ja liiklusohtlikud olukorrad, mis võivad lõppeda traagiliselt. Meid on Eestis liiga vähe, et lasta sel olukorral jätkuda,« rõhutas ta ettekandes.

Keskerakonna pressiteates märgitakse, et riikliku taristu areng kannab endas mitut lisandväärtust – ehitus elavdab meie majandust, linnade aeg-ruumiline vahemaa väheneb ning liiklusohutus suureneb. Volikogu kiitis valitsuskoalitsiooni otsust teha 135 miljoni euro suurune taristuinvesteeringute programm.

«Näiteks Tallinna-Pärnu suunalise Via Baltica maantee ehituseks on tulevatel aastatel eraldatud täiendavad 44 miljonit eurot. Lisaks nähakse ette Tallinna-Narva maanteel oleva ohtliku Aaspere-Haljala teelõigu 2+2 kujule viimine, mille jaoks eraldati 15 miljonit eurot,» tõi Kadarik välja.

Volikogu jõudis seisukohale, et riiklike põhimaanteede areng peab olema prioriteet ning eesmärgi saavutamiseks ei tohi karta ka laenu võtmist. 

Tagasi üles