Päevatoimetaja:
Alexandra Saarniit
Saada vihje

Haabersti viadukt avati liiklusele (1)

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy

Reede hommikul avati liiklusele Haabersti liiklussõlme Paldiski maantee viadukt, mille ehitus algas 2017. aasta 2. mail.

Tallinna Tehnikaülikooli teetehnika lektor Ain Kendra peab Haabersti ristmikku unikaalseks. «Projekteerijale on tiheasustusalale liiklussõlme projekteerimine alati kompromisside otsimise koht. Maakasutus ja liikluslahendused tuleb sellisel juhul planeerida väga põhjalikult ning pika aja peale ette,» ütles Kendra.

Samas tõdes ta, et Haabersti sõlme lahendus parandab oluliselt Paldiski maantee läbilaskevõimet lokaalselt, kuid lükkab ummikud edasi ja võimendab neid järgmistel ristmikel. «Kui linn on seadnud sihiks lahendada probleeme järkjärguliselt, näiteks Haabersti-Hipodroomi-Endla-Liivalaia sihis, tähendab see kesklinna läbiva liikluse suurendamist ning linna läbivad ka need liiklejad, kel tegelikult südalinna asja pole,» sõnas Kendra. Tema hinnangul peaks järgmiseks prioriteediks olema kesklinnast möödapääsu parandamine, seega Haabersti ja Ülemiste linnaosade ühendamine.

«Siiski, linna läbiva liikluse eelistamisel võib kasutada tunnelit – südalinna läbimine teostada tunneliga, mida käsitles ka 2017. aastal Tallinna Tehnikaülikoolis kaitstud magistritöö, milles uuriti võimalust Paldiski maantee ja sadama ühenduseks,» lisas ta.

Haabersti liiklussõlme rekonstrueeris Nordecon Eesti AS-iga. Ehitustöödega alustati 2. mail 2017. Ehitustööde kogumaksumus on 20,2 miljonit eurot.

Selle raha eest uuendati uued Paldiski maantee ja Rannamõisa tee teelõigud kokku 2,92 kilomeetri ulatuses, ehitati uus viadukt, rekonstrueeriti 1,7 kilomeetrit jalg- ja jalgrattateid ning ehitati 2,3 kilomeetrit uusi jalg- ja jalgrattateid.

Hinnangulised ehitusmahud

    Sõidutee pindala 70 000 ruutmeetrit

    8 avaline viadukt - pikkus ca 280 meetrit (koos peale ja maha sõitudega ca 600 meetrit)

    Jalakäijate tunnelid - Ehitajate tee all 38 meetrit ja Paldiski maantee all 54 meetrit.

    Kergliiklusteede pindala 16 739 ruutmeetrit

    Kergliiklusteede pikkus 3 700 meetrit

    Haljastus 48 000 ruutmeetrit

Ehitustööde lõpptähtaeg on 30. august 2018.

Märksõnad

Tagasi üles