Maanteeamet katsetab Tallinna–Pärnu maantee 20. kilomeetril Rahula tagasipöördekohal sõiduki tuvastus- ja hoiatussüsteemi, mis hoiatab tagasipöördele suunduva auto eest.
Eesti maanteel hakkab tööle tavatu hoiatussüsteem
«Kui neljarajalisel teel tuvastatakse Tallinna poolt tulevad tagasipöördele suunduvad sõidukid, siis aktiveeritakse Pärnu poolt tulevatele liiklejatele muutuva teabega hoiatusmärgid,» selgitas liiklusjuhtimiskeskuse juhataja Siim Vaikmaa. Tulevikus alandatakse muutuva teabega märgiga ohutuse tagamiseks ka kiirust.
Kui sõiduk on tagasipööre sooritanud, siis hoiatusmärk kustub ning lubatud sõidukiirus tõstetakse eelneva teelõiguga samaväärseks tagasi.
Süsteemi eesmärk on tõsta liiklusohutust läbi liiklejate hoiatamise ja lubatud sõidukiiruse alandamise potentsiaalses konfliktiolukorras. Kui praegu on ohutuse kaalutlusel Tallinna suunal alandatud enne nimetatud tagasipöördekohta lubatud sõidukiirus 90 km/h-ni tunnis, siis tulevikus võimaldab süsteem kiirust alandada operatiivselt reaalse vajaduse tekkides.
Süsteem arendati välja ja paigaldati Läti–Eesti ühisprojekti SMART E67 raames.
Maanteeametile teadaolevalt on sarnaseid süsteeme seni rakendatud Rootsis ja Leedus.