«Ideaalis oleksime me soovinud, et kohalikule tasandile jääks veelgi rohkem iseseisvat otsustusõigust, kuid praegune kava tagab vähemalt selle, et kedagi ei karistata selle eest kui nad otsustavad kvaliteedi tõstmiseks jätkuvalt piletitulu küsida,» kirjeldas Seeder IRLi seisukohta tasuta maakondliku ühistranspordi praeguse kava osas.
Samas toonitas IRLi esimees, et ühistranspordi korraldamine ei ole valdkond, mida saaks teha üleriigilise arvamusküsitluste alusel, sest olukord Eestimaa erinevates piirkondades on nagu öö ja päev.
«Uuringu tulemused näitavad seda, millest IRL kogu aeg rääkinud on. Me ei saa ühistranspordi korraldust puudutavaid otsuseid teha Tallinnast lähtuvalt, vaid peame lähtuma kohalikust tasandist,» sõnas Seeder. See, et Tallinn on ainuke koht, kus tasuta ühistranspordi toetajaid oli rohkem kui vastaseid, näitab Seederi sõnul seda, et pealinlaste arusaam ühistranspordi kitsaskohtadest erineb ülejäänud Eestist märkimisväärselt.
Ta tõi näite: «Kui Tallinnas käib ühistransport iga kümne minuti tagant, siis suure osa tallinlaste eelistus ongi, et tihedalt korraldatud liinivõrk oleks tasuta. Samas hõredalt asustatud maakonnas käib buss mõnel juhul kord, kaks päevas.»
Seederi sõnul peegeldavad uuringu tulemused, et maapiirkondade põhiküsimuseks pole aga see, kas sõita tasuta või mitte, vaid see, kas ja millal buss üldse sõidab.
«Maapiirkondades ei ole küsimuseks niivõrd see, kas sõita tasuta või mitte, vaid see, kas ja millal buss üldse sõidab, ning küsitluse tulemused seda ka peegeldavad.»