Keskerakonna aseesimehe Jaanus Karilaidi sõnul on 37 protsendine rahva toetus «hea vundament maakondkondliku piletita ühistranspordi poliitilise programmi elluviimise toetuseks». Siret Kotka-Repinski lisas, et paljud kartused kaovad siis, kui tasuta ühistransport kvaliteetselt toimima hakkab.
Keskerakondlased: 37protsendine toetus on tasuta transpordile hea vundament (3)
«Ka Tallinna ühistranspordi reform kogus poliitkampaaniaga alguses palju skeptikuid, aga siis kui piletita transport rakendus, sai see rahvalt palju poolehoidu ning rahulolu ühistranspordiga kasvas,» ütles Karilaid kommenteerides Postimehe tellitud Kantar Emori uuringut, mille kohaselt toetab tasuta maakondliku ühistranspordi kava 37 protsenti 15–74-aastastest Eesti elanikest.
Karilaid lisas, et praegu ei taha ükski poliitiline jõud Tallinna ühistranspordi ära kaotada ja tema hinnangul läheb nii ka maakondliku bussiliiklusega juhul, kui lastakse rahus ettvalmistustöid teha.
Ka Kotka-Repinski sõnas, et olukorda saab võrrelda Tallinnaga, kus enne tasuta ühistranspordi sisseviimist oli plaanile väga tugev kriitika ja hirmutamine, et teenuse kvaliteet langeb. «Tänaseks on pealinlased aastaid kogenud, et teenus töötab väga hästi ja hirmujutud olid alusetud. Usun, et toetus tasuta maakonnaliinidele tõuseb samuti, kui teenus kvaliteetselt toimima hakkab ja nähakse, et teenuse kvaliteet ei lange, vaid kasvab ning tasuta sõit annab pere rahakotile olulise kokkuhoiu.»
«Tallinnas tegi tasuta ühistranspordi ellukutsumise lihtsamaks ühtne poliitiline tahe, mis teistes omavalitsuses jääb kahjuks vajaka. Tulevikus on kindlasti vaja on graafikute tihendamist, keskkonnasõbralikumaid busse, kogu valdkonna edasierandust,» rääkis Karilaid.
Lisaks tõi Kotka-Repinski välja, et fokuseeritud on eelkõige piletihinnale, kuid tegelikult on raha eraldatud ka liinide tihendamiseks üle kogu Eesti. «Valitsuse eraldatud kolme miljoni lisaeuroga saab lisada sama palju liinikilomeetreid kui on neid juurde tulnud 14 aastaga kokku,» rääkis Kotka-Repinski. Ta lisas, et see, kuidas liinide toimimist parandada ja raha kõige otstarbekamalt kulutada jääb kohalike transpordikeskuste korraldada.