Päevatoimetaja:
Lomely Mäe
(+372) 507 3066

Nägemispuudega ajakirjanik Jakob Rosin tundis ennast teel Helsingisse alandatult (4)

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Jakob Rosin
Jakob Rosin Foto: Erakogu

Eesti Rahvusringhäälingu ja portaali Geenius ajakirjanik ning Eesti Pimedate Liidu juhatuse liige Jakob Rosin tundis ennast pühapäeval Tallinna sadamas teel Helsingisse alandatult, sest saatja sundis mehe enda käe kõrval laevale saatmise asemel ratastooli. Tallinna sadama sõnul pakutakse tavapäraselt klientidele saatja abi jalutades, kuid konkreetsel juhul otsustati ratastooli kasuks, et tagada kiire teenindus ning turvalisus.

«Ma ei ütle muud midagi, kui et Tallink ja Tallinna sadam sundisid mind täna jälle istuma ratastooli, et laevale pääseda,» kirjutas Rosin Facebooki postituses. Ta lisas, et pole ammu alandusest ja piinlikkusest nii palju punastanud.

«Tegemist on kahetsusväärse juhtumiga ja vabandame erivajadusega reisija ees, kui panime teda end halvasti tundma. Tallinna Sadam soovib, et kõik meie reisijad tunneksid end terminalis hästi ning ka erivajadustega inimesed saaksid neile sobiva teenuse osaliseks,» kommenteeris juhtunut Tallinna sadama turundusspetsialist Triin Rum.

Tallinki kodulehel seisab, et puudega isikutel on õigus vedaja või terminalioperaatori tasuta abile laevale minekul ja sealt mahatulekul. Nagu vaja, teavitas Rosin broneeringu tegemisel vedajat, et vajab isikut, kelle käe kõrval laevale pääseda. «Rõhutasin, et mul on vaja inimest, kes aitaks mul laeva peale kõndida. Selleks ei ole eriväljaõpet vaja,» rääkis Rosin Postimehele.

Pühapäeval Tallinna sadamas saatjat oodates tuli Rosina juurde isik, kes küsis, kas ta tellis ratastooli. Rosin vastas eitavalt ja ütles, et tal pole kõndimisega probleeme. «Kuna saatja ütles, et tal on kiire ja palju tegemist ning laev on kohe väljumas, nõustusin tooli istuma,» lausus Rosin.

«Minul on seda 3-4 korda juhtunud ja ka mu tuttavaid on vastu tahtmist ratastoolis sõidutatud,» ütles Rosin. 

«Saatjaga kõndimine näeb välja nii, et hoian saatja küünarnukist kinni ja saatja liigub minust pool sammu eespool. Saan teistega samal kiirusel liikuda, vajadusel joosta. Kuna laev hakkas väljuma ja ma ei tahtnud tüli tekitada, jäi niimoodi kuigi ma ütlesin mitu korda, et ma hea meelega kõnnin,» rääkis Rosin.

Ent Tallinna sadama turundusspetsialisti sõnul «ei väljendanud klient kahjuks kohapeal oma rahulolematust valitud teenindusviisi kohta, mis oleks võimaldanud seda kliendi soovide järgi kohaldada.» Rum lisas, et pühapäev on sadamas kõige tihedam päev ning reisijaid laevale minemas väga palju. 

Rosin selgitas, et on intsidendist häiritud, sest tegu ei ole ainukordse juhtumiga. «Minul on seda 3-4 korda juhtunud ja ka mu tuttavaid on vastu tahtmist ratastoolis sõidutatud,» ütles Rosin. Probleem tundub Rosina sõnul olevat ainult Tallinna sadamas. Helsingis tuldi talle ratastoolita vastu ning aidati taksosse. 

Rosinale on varem ratastoolis liikumist põhjendatud öeldes, et see on ette nähtud inimese turvalisuse huvides. «Ma ei näe, mis see turvaoht olla võiks, kui ma inimeste kõrval kõnnin. Mul ei ole liikumise või pika vahemaa läbimisega probleeme,» ütles Rosin. 

Sama vabandus kõlas Tallinna sadamalt ka sel korral. «Antud juhul pakkusime reisijale ratastooliga transportimise teenust, et tagada talle kiire teenindus ning turvalisus liikumisel suures rahvamassis,» sõnas Rum. Ta lisas, et tavapäraselt pakub sadam terminalides piiratud nägemisvõimega klientidele saatja abi jalutades. 

Märksõnad

Tagasi üles