Päevatoimetaja:
Marek Kuul

Veeteede amet taotleb riigilt jäämurdmise eest 2,2 miljonit

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Jäämurdja EVA-316.
Jäämurdja EVA-316. Foto: Ardi Truija

Veeteede amet taotleb valitsuse reservist lisaks 2,2 miljonit eurot, sest ametile jäämurdmiseks eraldatud 6,4 miljonist eurost ei piisanud.

Sel aastal kulutas veeteede amet jäämurdmisele 8,6 miljonit eurot. Riigieelarves on 2018. aasta talvise navigatsiooniks ja jäämurdeteenuseks eraldatud kokku 6,4 miljonit eurot, sellest 4,7 miljonit on ainuüksi jäämurdja Botnia valmisolekutasu.

Kuna varasemalt eraldatud 6,4 miljonist eurost jäämurdetööde katmiseks ei piisa, taotles veeteede ameti valitsuse reservist juurde 2,2 miljonit eurot.

Pärnu lahel on veel üksikuid uppuvaid jäävälju, kuid Soome lahel Sillamäe sadama piirkond on juba jäävaba ning kuna nädalavahetusel laevad jäämurdja abi enam ei vajanud, on veeteede ameti hinnangul tänavune jäämurdeperiood lõppemas.

Jäämurdja Botnica on küll veel Sillamäe sadamas valmisolekus laevu abistama, kui ootamatult peaks seda vaja minema või tuuled nii pöörduma, et see kuskilt lahe pealt jääd veel Sillamäe kanti tooks, kuigi see on väheusutav. S

Pärnu lahel ei vaja enam laevad samuti jäämurdja abi. Veeteede ameti mitmeotstarbeline laev EVA-316 on jäämurde algusest teenindanud laevu 121 korda. Sellel ajal, kui EVA-316 vahepeal puuduva varuosa ootel remondis oli, teenindasid Alfons Hakansi vedurlaevad teisi laevu 103 korda. Kokku on jäämurdeteenust osutatud 224 korda. Kütust on kulunud jäämurdele Pärnu lahel sel talvel 303 000 liitrit. Alfons Hakansi vedurlaevad tarbisid 111 300 liitrit ja EVA-316 191 700 liitrit laevakütust.

Soome lahel Sillamäe ja Kunda sadama piirkonnas on alates 22. veebruarist töötanud Tallinna Sadama tütarettevõttele TS Shipping kuuluv ja riigi prahitud jäämurdja Botnica, mis kuni tänaseni on jäämurdeteenust osutatud 84 korda ja selle kütusekulu on olnud umbes 552 000 liitrit. Jäämurdja Tarmo oli jäämurdel märtsi aluses kolm päeva, selle aja jooksul abistati laevu neljal korral ja selleks kulus 47 000 liitrit laevakütust. Kokku on kütusekulu Soome lahe jäämurdeks olnud praeguseks umbes 599 000 liitrit.

Seega on kogu talvise navigatsiooni vältel jäämurdeteenuseks kokku kasutatud 902 000 liitrit.

Riigi poolt jäämurdjatega teenindatavateks sadamateks on Muuga sadam, Tallinna ja Kopli lahe sadamad, Paldiski Põhjasadam, Paldiski Lõunasadam, Kunda sadam ja Sillamäe sadam. Nimetatud sadamaid teenindatakse kuni sadama akvatooriumini.

Tagasi üles