Päevatoimetaja:
Liisa Ehamaa

Lugeja küsib: miks kulutab linn raha retrotrammide peale, selle asemel et uusi tramme osta? (6)

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Retrotramm Julius.
Retrotramm Julius. Foto: Madis Sinivee

Vastab Tallinna Linnatranspordi ASi pressiesindaja Urmas Tooming:

Retrotrammide puhul oli TLT eesmärk panna Kadrioru liinile sõitma sinna sobivad ajaloolise välimusega trammid. Rahaliselt on retrotrammide kasutuselevõtt odavam kui uute trammide ostmine.

Kuue retrotrammi projekteerimine ja ehitus läheb kokku maksma 4 452 000 eurot, mis teeb ühe trammi hinnaks 742 000 eurot. Uus CAF Urbos tramm maksab ligi 2,5 miljonit eurot. Seega maksab üks uus tramm rohkem kui kolm retrotrammi.

Leping retrotrammide ehitamiseks sõlmiti AS-iga Ühinenud Depood 2016. aasta oktoobris. Trammid kujundati läinud sajandi esimese poole ühissõidukite välisilmet ning interjööri jäljendavalt ja varustati tänapäevase tehnoloogiaga. Kuigi kasutatakse trammi KT-4 alusraami, on praktiliselt tegemist uute ühissõidukitega.

Viis esimese iseseisvusaja väärikate poliitikute ning ühiskonnategelaste nimesid kandvat retrotrammi sõidavad juba Kadrioru-Tondi liinil. Kuues, Ernst Jaaksoni nimeline tramm jõuab kohale märtsi lõpus.

Tagasi üles