«Iga film on eriline,» vastab operaator Rein Kotov küsimusele, mille poolest võiks 23. märtsil esilinastuv «Seltsimees laps» tema filmograafias esile tõusta.
Eesti tuntumaid ja tunnustatumaid filmioperaatoreid Rein Kotov ütleb selle loo pealkirjaga ära, miks ei ole temast Arterile värskeid pilte tehtud. Kaamera ees olemine on talle harjumatu – erinevalt kaamera taga seismisest.
Õnneks on ta võtteplatsidel ikkagi fotosilma ette jäänud ja tänu sellele saame meie vaid rõõmu tunda, sest Rein on ka tegelikult tagasihoidlik inimene, kellega aga ütlemata huvitav vestelda.
Rein oli just lõpetanud keskkooli, kui ta Tallinnfilmi uksest julgelt sisse marssis ning kaadrite osakonna uksele koputas. Pakuti suvist dekoratsioonide ehitusmehe kohta, ja Rein võttis selle vastu.
Operaator saab endale töid valida oma filmidega, mis ta varem on teinud. See, mis on ekraanile jäänud ja kuidas platsil käitunud. Rohkem eriti variante ei ole.
Nüüd ei kahetse Moskvas, mainekas üleliidulises riiklikus kinematograafiainstituudis operaatoriks õppinu oma kunagist valikut põrmugi. «Mu elu on olnud põnev ja vaheldusrikas,» tunnistab ta.
Alustasid oma teekonda filmimaailmas üsna varakult – esimeseks tööks oli aastal 1984 linastunud mängufilm «Reekviem». Aga sa olid selle dekoraator, nagu ajalooannaalidest lugeda?
Ma olin seal kunstigrupis tavaline 18-aastane ehitaja. Otsisin endale pärast keskkooli lõpetamist tööd ja astusin Tallinnfilmi uksest sisse, lootuses, et mingit tööd neil ikka pakkuda on. Pakuti ehitustöölise kohta Olav Neulandi «Reekviemi» filmi. Olime Koiva jõe ääres umbes kaks kuud, ehitasime maja, milles elas Ivo Linna kehastatud kapten Viktor Vene ja mille pärast tank vist puruks sõitis või kuidas see täpselt oligi, sest meid löödi enne võtteid minema.