Iga bensiinisõltlase garaažis võiks olla kordki elus mõni Pininfarina joonistatud kähkusõiduk. Nende seas on üheks soodsamaks üheksakümnendate keskpaigast pärinev Alfa Romeo GTV. Mudelinimes kiirusele viitav 2+2 skeemis istmetega GT, mille veorattad on … vales otsas.
Pimekohting itaallasega. Alfa Romeo GTV
Täheühend GT on tuletatud itaaliakeelsetest sõnadest Gran Turismo, mis minevikus markeeris võimsaid tagaveolisi kupeekerega sõidukeid, millega sai kadedate pilkude saatel katta kiiresti pikki vahemaid. Need kahe- või 2+2 skeemis istmetega siniverelised olid kõike muud kui odavad, mis võimaldas hindadesse uputada ka tunnustatud kerestuudiote honorare.
Kuid kummastaval kombel hakkas müüti ühena esimestest lammutama üks selle vapiloomi, ehk kiirusele panustav Alfa Romeo, kes esitles 1995. aastal Genfi autonäitusel kaht uustulnukat: kupeed mudeliindeksiga GTV ja selle pehme katusega sõsarat Spider, mille esivedrustus ja jõuülekanne pärinesid esiveoliselt sedaanilt Alfa Romeo 155.
Mõlema auto väliskujunduse autor oli Pininfarina disainer Enrico Fumia, kuid prototüüpide interjöör ei meeldinud Fiati pealikutele. Sestap pärineb see Alfa Romeo disainikeskuse Centro Stile ning seda tollal juhtinud Walter de Silva sulest.