Kummastav oli aga jälgida «Teekonna» žanri ja stiili pärast tekkinud vastuvõtutõrkeid. Selle asemel, et näha tähendust ühest meeleolust või žanrist teise liikumisega loodud pinges, püüti teost lahterdada endale sobivatesse raamidesse. Selle asemel, et hüüda «See pole film!» või «See pole teater!», võiks öelda, et see on film, teater ja muusika, aga ka eesti kirjandus, olemata puhtal kujul ükski neist. «Teekond» tugineb meie ajastule omasele meediumite, stiilide ja žanrite segamisele. Tervik tekib idee, mitte vormi tasandil ning meisterlikkust ei näita mitte ainult (tegelikult äärmiselt harva esinev) žanripuhtus, vaid võime kunstiliike tähenduslikult põimida. Kahetsusväärselt on just püüd ühendada muutunud eri kunstivaldkondade esindajate lõhestajaks
«Teekonnas» ristuvad niisiis kolm telge, mis läbivad eesti kultuuris arhetüüpseid asupaiku – inimesekeskne (küla), religioosne (maamuld ja kirik) ning looduslik (mets).
«Teekonda» kandsid peamiselt visuaalne ja muusikaline dramaturgia, mille koostöös tekkisid nii arhetüüpsed kui ka päevakajalised kujundid. Lavastuses kolm omavahel põimitud lugu viisid ka kolme eriilmelise kulminatsioonini. Kõigis lugudes oli esil suhe teispoolsusega, aga ka leevendus ja lepitus muusika näol. Ühest peopaigast teise liikuvate näitlejate teekonnal tuli kirjandustekstide kaudu nähtavale inimühiskonna mustem pool. See osa kulmineerus ekstaatilise setu tantsu, Eva Kolditsa jutustusega tädist ja Mats Traadi «Meie ema palvega». Uue Kristjan Jaagu ehk Jörgen Liigi teekond Riiast Tartusse leidis sümboolsel tasandil aset vertikaalteljel, purjus peaga nähtud maavaimust religioosse pühaduseni. Saatejuhi Rea Lesti teekond oli kohtumine hetkel kõige aktuaalsemaga – hirmuga kaotada side meile nii omase metsaga ja metsa surmaga. «Teekonnas» ristuvad niisiis kolm telge, mis läbivad eesti kultuuris arhetüüpseid asupaiku – inimesekeskne (küla), religioosne (põllumuld ja kirik) ning looduslik (mets). Kõik lood jõudsid muusika kaudu üleva lõpplahenduseni, aga igas loos oli midagi, mis tõi selle sümbolite keelest maa peale tagasi. Oli see Läti õlu, rahvusvärvides šokolaadid või lugu saja-aastasest tädist, kes oli muuseas päriselt olemas. Ta oli üks kange Virumaa naine ja kogu perekonna ilmasammas.
«Teekonna» lõpuakordidena jäävad kõlama palve inimeseks saada ja jääda, aga ka lepitus ja isegi teatav koomika Jörgen Liigi metsikus «Balli»-tantsus. Ülev tundetoon pole üldiselt kriitilise hoiakuga NO99 puhul sugugi tavapärane. Paraku mõjutas aastapäevavastuvõttu teatri ümber tekkinud negatiivne foon, ilma milleta oleks ka lavastuse mõtestamine olnud rahulikum. Avalik arutelu on ometi tekkinud ning kuigi „Teekond» ei ole oma mastaabilt võrdne «Ühtse Eesti suurkogu» või «The Rise and Fall of Estoniaga», toob ta nähtavale sümbolid, millel on koht käimas olevas diskussioonis rahvusliku identiteedi üle.