Päevatoimetaja:
Liisa Ehamaa

Soome lahel on jääd, kuid laevad jäämurdja abi veel ei vaja

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Jäämurdja Botnica.
Jäämurdja Botnica. Foto: Toomas Huik

Soome lahel Kunda ja Sillamäe sadamate piirkonnas on tekkinud jää paksusega ca 5-7 cm, mis praegu laevaliiklust selles regioonis ei sega. 

Kui olukord muutub, sõidab Tallinna Sadama tütarettevõtte TS Shippingu jäämurdja Botnica piirkonda jääd murdma. Hetkel on Botnica ootel Paljassaare sadamas, teatas veeteede amet.

Jääd on aga alates 31. jaanuarist murtud Pärnu lahel, kus praegu töötab vedurlaev Protector, kes on seni laevu teenindanud 66 korda. Jäämurdja EVA-316 teenindas laevu jäämurde alguses 31 korda. Kokku on seega jäämurdeteenust osutatud 97 korda. Kütust on sel hooajal jäämurdele Pärnus kulunud 110 000 liitrit.

Riigile kuuluv jäämurdja EVA-316 on endiselt tehnilise rikke tõttu kai ääres, rikke kõrvaldamine võtab aega ja sõltub varuosade tarnest.

Jääpiir on Pärnu sadama muulidest 17 miili edela suunas, jää paksus lahel on 10–20 cm, merepoolses osas 2,5 -3,5 miili ulatuses rüsistunud. Kõik laevad nii ballastis kui lastis vajavad Pärnu sadamasse sissesõiduks ja sealt väljumiseks jäämurdja abi. Kuna jää on kaetud ka ca 10 cm paksuse lumekihiga, siis jää paksuse juurdekasvu täheldatud ei ole.

Tagasi üles