Päevatoimetaja:
Alexandra Saarniit
Saada vihje

Õnnetuspaiku hooldava ettevõtte sõnul vastasid teeolud nõuetele (4)

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Õnnetus Ardus.
Õnnetus Ardus. Foto: AFP / Scanpix

Eilne tuisune ilm ja talvine päev tõi endaga kaasa raske päeva liikluses. Tallinn-Tartu maanteel juhtus väikese ajavahemiku tagant kaks õnnetust, kus hukkus inimene. 

Ühel juhul põrkasid omavahel kokku buss ja veok, teisel veok ja sõiduauto. Kahe õnnetuse vahele mahtus paar tundi ja mõnikümmend kilomeetrit.

Õnnetuste piirkonna teehooldajaks on ettevõte Tariston AS, mille teehoolde eest vastutav juhatuse liige Peep Õun kinnitas, et eilne teehooldus vastas kehtestatud nõuetele. «Ainuüksi teehooldus ei muuda liiklemist ohutuks ja turvaliseks, vaid saab üksnes sellele kaasa aidata,» märkis ta.

Õuna sõnul ei saaks ka öelda, et teehooldus eile oleks hilinenud. Olukord oli koguaeg teemeistrite kontrolli all ja jooksvalt vahetati informatsiooni teeilmajaamast laekuva informatsiooni osas. 

Kuigi politsei tõdes eilsete liiklusõnnetuste valguses, et suuremad maanteed olid hooldamata ja ka õnnetuspaikade fotodelt vaatas vastu kaunis lumine olustik, ütles Õun, et jääb siinkohal kommentaari võlgu ja kinnitas veelkord, et ilmaolud olid liiklejatele väga rasked ja nõudsid tavapärasest rohkem tähelepanelikkust.

«Näiteks Ardus bussiga juhtunud õnnetust (toim - Tallinna-Tartu maanteeel põrkasid kokku veok ja reisijaid vedanud buss) ei saa kohe kuidagi liigitada puuduliku teehoolduse süüks. Pigem tuleks siinkohal hinnata, kas oli tagatud piisav pikivahe eelneva sõidukiga arvestades raskeid ilmolusid ja ka muid tegureid,» leidis Õun.

Viimastel päevadel on palju kõlanud ka lause, et talvised teeolud just sellised ongi ja sellega peab põhjamaal arvestama. «Talihoolde teostamise eesmärk ei ole liiklejatele suviste sõidutingimuste tagamine, vaid suurendada talvistes sõiduoludes liiklemise ohutust,» ütles ta. «Tihtilugu räägitakse ennetavast libedusetõrjest kui mingist imerelvast, mida aga teehooldajad justkui raha kokkuhoiu tõttu üritavad minimaalselt teostada,» rääkis Õun.

Kõik tingimused ei sobi teehoolduseks
Eilset teehooldust segas pinnatuisk, mis muudab võimatuks libedusetõrje tegemise. Nimelt ei tohi tuisu eelselt ja tuisu kestel ennetavat puistamist teha. «Ennetava puistamise tagajärjed nendes oludes teepinna jäätumisel oleksid võinud tekitada täieliku liikluskaose Tallinn Tartu maanteel. Seda enam, et õhutemperatuurid olid miinus 6-7 kraadi, mis oleks teepinna jäätumist oluliselt kiirendanud,» selgitas Õun.

Teehooldusega alustati eile tuisu ja lumesaju mõningal raugemisel lõuna paiku, kuna varasemalt oli teepinna haardetegur tagatud. Loe lähemalt teepinna haardeteguri kohta: Maanteeameti spetsialist selgitab, millal on teeolud kõige ohtlikumad

Õuna sõnul võib valel ajahetkel ning ilmastikuprognooside andmeid eirates toestatud ennetav libedusetõrje hoopis suurendada teekatte libedust ehk vähendada selle haardetegurit.

Märksõnad

Tagasi üles