Päevatoimetaja:
Sven Randlaid
+372 666 2387

Eestlannast ülemusega konflikti sattunud austraallane sai valuraha (2)

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Kohvitass.
Kohvitass. Foto: APICHART WEERAWONG/AP/Scanpix

Austraalias Darwinis asuva kohviku töötaja tundis end väljajäetuna, et eestlannast juhataja ja teised töötajad omavahel eesti keeles suhtlesid ning kaebas töövaidluskomisjonile.

Kohviku töötaja Phillip Coffey tundis, et tema probleemid algasid pärast seda, kui kohviku QBar juhatajaks sai eestlanna Marii Stanley, kirjutab ajaleht The Morning Bulletin.

Coffey sõnul hakkas eestlanna peagi palkama tööle teisi eestlasi. Kuna kõnelema hakati omavahel peamiselt eesti keeles, siis tundis Coffey end kultuurilises mõttes eraldatuna.

«On ilmselge, et eestlastest töötajaid eelistatakse teistele ja see ei ole aus ülejäänud töökollektiivi suhtes,» kirjutas Coffey Stanleyle ja kohviku omanikule, Kristie Foremanile 2016 aasta oktoobris.

Konflikt jõudis tulipunkti möödunud aasta veebruaris, kui juhataja ja grupp eesti töötajaid lahkusid ühel ajal töölt. Coffey sõnul jättis Stanley kõigile eesti keeles hüvasti. Kui Coffey talle inglise keeles hüüdis «Nägemist» («See ya»), siis ei vastanud Stanley mitte midagi. Selle peale sõnas Coffey oma kolleegile, et «ta võib olla rassistist mõrd».

Coffey kommentaari kuulis teine töötaja, kes rääkis selle edasi Stanleyle ja Foremanile. Coffey tunnistas komisjonile, et poleks pidanud nii ütlema. Samas tunnistas ta, et kohviku töises õhkkonnas tuleb vandumist ikka ette ja see olukord ei vääri eraldi väljatoomist.

Märtsis saadetud meilis Foremanile kurtis Coffey, et vihast ja meeleheitest tehtud kommentaari tõttu on temast jäetud halav inimese mulje. «Ma ei kahetse seda, mida ütlesin pärast seda, kui olen näinud, mis selles kohas kohvikus möödunud aasta jooksul on toimunud. See pole õiglane,» kirjutas Coffey.

Samuti lisas Coffey, et kavatseb esitada kaebuse ametiühingule ja töövaidluskomisjonile. Meili tulemusel vallandas Foreman Coffey. Vallandamist põhjendas omanik töötundide vähenemise ja Coffey suutmatusega kohviku juhatajaga ära leppida.

Töövaidluskomisjonis leiti, et Coffey käitumist võib pidada küll sobimatuks ja ebaprofessionaalseks, kuid see ei ole piisav põhjus tema vallandamiseks. Komisjoni sõnul ei paistnud vallandamine olevat läbimõeldud otsus ja seetõttu on QBari omanik Coffeyga ebaõiglaselt käitunud.

Komisjoni otsusega mõisteti tööandjalt Coffey kasuks välja 3898 Austraalia dollarit ehk veidi üle 2500 euro.

Märksõnad

Tagasi üles