«Tahame luua veebiakent, mis võimaldab riigitöötajal otseselt suhelda oma tööandjaga – näiteks puhkusele minek-tulek, lähetustel käimine, töötajatele antud vara üle arvestuse pidamine, koolituste pidamine,» selgitas rahandusministeeriumi asekantsler Marek Helm.
«Kui riigiametnikule on usaldatud mingi vara, ta läheb puhkusele-koolitusele, siis teeb seal portaalis vajalikke toiminguid ja taotlusi, nii et see info läheb ilma inimese vahenduseta kohale majandustarkvarasse, kus tehakse arvestusi, makstakse puhkuse- või lähetustasu, koolitusega seotud kulusid,» selgitas ta.
Portaali loomine on seotud riigi sooviga tsentraliseerida tugiteenused ning koondada kokku finants-, personali ja palgaarvestus.
Helm tõi näite, et praegu koostab rahandusministeeriumis jaanuarikuus iga osakond oma puhkuste kohta Exceli tabeli. Osakondade tabelid kogutakse maja pealt kokku, kooskõlastatakse omavahel, kinnitatakse ja siis hakkab keegi seda sama infot uuesti sisestama majandustarkvarasse. «See kõik on kulu - me võime välja arvutada, kui palju ametniku puhkusele saatmine maksma läheb nende topelttoimingute tõttu,» sõnas Helm.
Portaalis näeks iga ametnik ise, kui palju tal on sel aastal puhkusepäevi, teeb ise taotluse, mis ajal ta puhata tahab, tema juht saab alluvate graafiku üle vaadata, kinnitab selle ja siis lähevad need automaatselt majandussüsteemi. Samamoodi toimiks lähetustele ja koolitustele minek.
Selline automatiseerimine vähendaks ka inimeksituste tõttu tekkivaid vigu. Süsteem võtab kohe arvesse kokku lepitud reeglid-seadused, arvestab pühi, lubatud puhkuse pikkusi jne.
Iga töötaja saab ka kontrollida ja muuta iseenda kohta sisestatud põhiandmeid, justnagu internetipangas.
Kui paljud Eestis riigitöötaja iseteenindusportaali kasutama võiks hakata, sõltub Helmi sõnul sellest, kui hea süsteem saab. «Kohustuslikuks saab seda teha siis, kui see on tõesti atraktiivne, mugav, lihtne. Avalikus sektoris on meil üle 100 000 inimese, eks sellise kasutajate hulgani jõudmine võtab aega,» tõdes Helm.