Tallinna munitsipaalpolitsei võtab pühade-eelsel perioodil tugevdatud tähelepanu alla kaubanduskeskuste parklates parkimisnõudeid eiravad autoomanikud.
Mupo võtab pühade eel poeparklates «parkimisgeeniused» pihtide vahele
Mupo juhi Aivar Toompere sõnul on valesti parkimine Tallinnas suur probleem ning ligi 90 ameti infotelefonile tulevatest telefonikõnedest ja kirjalikest avaldustest puudutavad just valesti parkimist.
«Kaubanduskeskuste juures pole osturallile suunduvate inimeste leidlikkusel piire – pargitakse keelava märgi alla, ülekäiguradadel, lillepeenardes ja haljasalal,» märkis Toompere.
Teisipäevane tunniajaline reid Ülemiste kaubanduskeskuse juures näitas, et parkimise distsipliin kiirel pühade-eelsel ajal on vägagi halb - tunni aja jooksul tabati ligi 50 valesti parkijat. Enamikel juhtudel piirduti suulise hoiatusega, ent paarkümmend juhti said klaasipuhastaja vahele ka hoiatustrahvi.
«Eriti murelikuks teeb see, et järjest tihedamalt kohtame olukordi, kus täis elujõus autoomanik pargib oma sõiduki mugavusest invakohale. Valus on vaadata, kui invakohale parkinud luksusautost jalutab välja silmatorkavalt heas elujõus noor inimene. Meie keskel on palju puudega inimesi, kellel on liikumisega raskusi ning kelle jaoks invakohad on spetsiaalselt toodud kaubanduskeskuste sissekäikude lähedale. Näidakem nende inimeste vastu üles rohkem lugupidamist. Invakaardi olemasolu ei anna automaatset õigust invakohal parkida, kaarti saab kasutada kas puudega inimene või temaga kaasas olev ning teda abistav inimene. Ei ole nii, et laenad naabrilt invakaardi ja lähed sisseoste tegema,» ütles Toompere.
Ta lisas, et valesti parkijad kujutavad ennast ka turvariski, näiteks kui kaubanduskeskuses tekib reaalne kriisiolukord ning päästeautod ei pääse valesti parkijate tõttu hädasolijaid abistama.