Olime «M-klubis» koos, ta hoidis mind ja pöialt mu tegemistele, huvitus alati kõigest. Viimane kord olime Aarnega koos Linnateatri laval 2005. aastal, etenduses «Tõde ja Õigus».
Suur Meister, kes elas pika ja väga sisuka elu…
Teatrimaailmas on 80 eluaastat väga suur saavutus, tema põlvkonda vaadates iseäranis.
Eesti riigi 100 tundub inimeluga justkui viiv. On’s siis Eesti igavene poisike?
Kui me viis aastat tagasi juubeliprogrammi kavandama hakkasime, alustasime just arutelust, et milline oleks Eesti juhul, kui teda kujutada inimesena?
Saime kohe aru, et vanurina me oma maad ei kujutle. Pigem ikka inimesena, kel kõik on alles ees. Rahvusvaheliselgi skaalal riikide võrdluses pigem noor, seega kahtlemata täiskasvanulik elluastuja. Andekas, õpihimuline ja tasakaalukas.
Kõlab rõõmsalt, ent taolise kuvandi hoidmine ja kavandamine ongi suur töö.
Tõesti, ning see kestab senini. Tasakaalu osas on peamine küsimus see, kui palju meenutada suurel juubelil minevikku ja kui palju mõelda tulevikule. Ning kuidas hoida meeles, et kõige keskel elame ju praegu – olevikus.
Mineviku puhul on eestlase lemmikteema muidugi äng.
Jälle õige. Kuid eestlasena tean, et olnust võib ka ängivabalt kõnelda.
Keskendume programmiski seetõttu sünnihetkele, aastatele 1917.-1920. See oli dünaamiline aeg Eesti elus, täis õnnelikke juhuseid, katsumusi ja enesületamisi, visa tööd – ängiks ei olnud siis aegagi. Okupatsiooni ajal oli teisiti.
Kuidas aga täituvat sajandit märkida ja tähistada, seda teame ja teeme me rahvana kõik juba iseseisvalt ja vabatahtlikult. Ka juubeliprogrammi kujundades.