«Ilmaratta» trupp on paraku ebaühtlane. Mickey roll on ka andekale näitlejale kõva pähkel. See tegelane on jutustaja, kes räägib taustateksti ja pöördub aeg-ajalt nagu klassikalises draamas otse publikusse. Kui näitleja arsenalis on pelgalt väline sarm, kannab see koolilaval välja, ent suurel ekraanil mõjub abituna. Juno Temple’i Caroline on teine samasugune õnnetus. Jääb arusaamatuks, mille alusel neid osatäitjaid õieti valitakse.
Kate Winslet Ginnyna pole just abitu, aga kõikuva tasemega. Tundub, nagu oleks lavastaja Woody Allen mõne episoodi ajal lihtsalt kõrtsi läinud, mistõttu see temata üles võeti. Seesuguses psühholoogilises loos, kus iga detail mängib, on see hävitav. Üsna lõpus esitab Ginny oma parima monoloogi, mis on nagu Shakespeare’i Ophelia või Williamsi Blanche’i hullust meenutav vulkaanipurse, õnnetuseks mõjub stseen kogu loo kontekstis klišeelikult.
Näiteseltskonna parim on jõuline ja särav Jim Belushi. Kokkuvõttes jääb mulje, nagu mängiks professionaal amatööride seltskonnas. Humpty tegelaskuju muutub värvikaks karakteriks, samal ajal kui ülejäänud jäävad mustvalgeteks tüüpideks. Kui auto kolm rehvi loperdavad tühjalt, pole neljandal erilist tähtsust.
Tõnu Kark ütles ühe oma filmi kohta, et see «keeras tegemise ajal külge» (PM AK 2.12). Midagi niisugust näib olevat juhtunud ka «Ilmarattaga», mis materjalina tundub lootustandev. Woody Allenil pole mingil põhjusel olnud tuju või viitsimist sellele pühenduda. Kas võis olla, et algne taotlus oli käsitleda tänapäevase kärgpere probleeme? Ei tea. Lisaks juba mainitud tegelastele jääb täiesti avamata Richie. Ilmse ärevushäirega poiss, üldpildis oluline, on umbes sama tähtis nagu taburet.
Kes läheb seansile lootuses saada elamust, mida pakkusid «Matšpall» või «Kurb Jasmine», naaseb seekord pettununa.
Osades Jim Belushi, Juno Temple, Justin Timberlake, Kate Winslet