Päevatoimetaja:
Marek Kuul

Taksojuhtide karistamine on kasvanud kuus korda

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Taksod.
Taksod. Foto: Mihkel Maripuu

Tallinna ametnike poolt taksojuhtidele määratud karistuste arv on viimase nelja aasta jooksul kasvanud ligi kuus korda, mis linnajuhtide hinnangul on tingitud karmimatest eeskirjadest ja tõhusamast kontrollist.

Tallinna linnapea Edgar Savisaar märkis vastuses opositsioonierakondade ühispöördumise peale, et transpordiamet tegi taksonduses 2004. aastal 160 väärteoprotokolli ja 2005. aastal 183, kuid tänavu on juba üheksa kuuga vormistatud 753 väärteoprotokolli, mis tähendab, et aasta lõpuks võidakse ületada 1000 protokolli piir.

Vastuses Reformierakonna, Isamaa ja Res Publica liidu ning sotsiaaldemokraatide küsimusele «Kas üldse ning kui, siis mida ja millal kavatseb linnavalitsus teha Tallinnas tegutseva taksomaffia ohjeldamisel?» tõdes linnapea ka seda, et tänavu kevadel kiitis linnavõim taksonduses heaks uue korra, mis esitas senisest rangemad nõuded näiteks hinnakirjale, takso tähistusele, auto tehnilisele seisundile, taksojuhi käitumisele ning taksodes olevatele reklaamidele.

Savisaar tõdes samas, et veelgi tõhusama kontrolli saavutamiseks tuleks muuta ühistranspordiseadust ja suurendada kontrollijate arvu, et taksokontrolli oleks võimalik teostada ööpäev läbi.

«Linnavalitsus on korduvalt esitanud vabariigi valitsusele ettepanekuid õigusaktide muutmiseks, mis võimaldaks tõhustada kontrolli ebaausate taksojuhtide üle, kuid vabariigi valitsus on jätnud need tähelepanuta,» lausus linnapea.

Hiljuti riigikogu õiguskomisjoni kokku kutsutud ümarlaual avaldas komisjoni esimees valmisolekut vajalikud muudatused kiiremas korras õigusaktidesse sisse viia ja ellu rakendada, lisas Savisaar.

Linnavalitsus kiitis sel kolmapäeval heaks ettepaneku tegemise vabariigi valitsusele, kus nähakse ette mitmeid muudatusi ühistranspordiseaduses.

«Taksojuhtidelt väljapressimine ja vara kahjustamine rehvide läbitorkamise teel on riikliku politsei pädevuses ja ülesanne,» tõdes Savisaar. «Linn on alates 2006. aastast tõhustanud koostööd politseiga ning hiljuti toimunud nõupidamisel lepiti kokku, et koostööd tuleb veelgi tihendada.»

Tagasi üles