Vigaseid ID-kaarte Eestile müünud Gemalto kohalik esindaja Andreas Lehmann väitis hiljuti, et ettevõte teavitas riiki probleemist ammu, kuid Eesti ei hakanud sellega tegelema, politsei- ja piirivalveameti arendusosakonna büroojuhi Margit Ratniku sõnul on Gemalto peakontor Eestilt vabandust palunud.
«Pealtnägija»: vigaste ID-kaartide tootja palus Eestilt vabandust
«Gemalto kontor, peakontor, on eilse õhtu seisuga meie peadirektorile (PPA -toim) vabanduse esitanud, minu ootus on see, et Gemalto julgeks seda öelda ka avalikult,» vahendas ERR uudised PPA arendusosakonna büroo juhi Margit Ratniku intervjuud ETV saatele «Pealtnägija».
Eelmisel nädalal kirjutas Gemalto kohalik esindaja Andreas Lehmann oma LinkedIni kontol, et informeeris vastutavaid Eesti ameteid (PPA ja RIA) turvaprobleemist 15. juunil, aga Eesti ametvõimud jätsid tema info tähelepanuta ilmselt seetõttu, sest oli puhkuste aeg.
Margit Ratniku ootus on see, et Gemalto ütleks avalikult, et Lehmann ei rääkinud tõtt.
Gemalto on Eesti ID-kaartide tarnepartner olnud pikalt ja alates 2002. aastas on toodetud meile 3 420 000 kaarti, selle aasta 29. mail kaebas firma politsei- ja piirivalveameti (PPA) kohtusse, sest kaotas ID-kaartide hanke ja tuleva aasta sügisest pidi tootmine üle minema konkurendile.
Eesti sai 31. augusti teada võimalikust probleemist ID-kaartides kasutatud kiipidel. Vea avastasid Tšehhi teadlased jaanuari lõpus ning probleem on kiibi krüpteerimise tarkvaras.
Teadlased teavitasid 1. veebruaril sellest Saksa firmat Infineon, mille toodetud kiipe kasutatakse Eesti ID-kaartidel, aga ka paljudel teistel maailmas levinud toodetel näiteks Windowsi ja ChromeOS-iga töötavatel sülearvutitel.