Päevatoimetaja:
Liisa Ehamaa

Tuhanded uuendasid teenindustes

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Järjekord PPA teenindussaalis.
Järjekord PPA teenindussaalis. Foto: Eero Vabamägi

Eile ennelõunaks oli riigi infosüsteemi amet (RIA) teada andnud, et päris kõik ei saagi oma ID-kaardi sertifikaate arvutis uuendada. See tõi politsei- ja piirivalveameti (PPA) teenindustesse tuhandeid inimesi.

Ja põhjusega: need, kel ei õnnestunud ID-kaarti arvutis uuendada, said teenindusbüroos selle igal juhul tehtud. Välja arvatud mõnel harval juhul, kus probleem oli kaardis endas, mistõttu saadeti see edasi garantiimenetlusse.

Lõunapausil Tallinna Tammsaare teenindusse saabunud ja järjekorranumbri võtnud inimesed pidid arvestama vähemalt tunnise ooteajaga. Puupüsti täis saalis leidus nii neid, kes rahulikult raamatut lugesid, kui ka neid, kes asja päris nii rahulikult ei võtnud ja tekkinud olukorda kirusid.

Kokku uuendas eile teenindusbüroodes oma sertifikaate 3000 inimest. Põhja prefektuuri Lääne-Harju politseijaoskonna teenindustalituse juhataja Tiina Rekkaro ütles, et keskmine ooteaeg oli büroodes 40 minutit. Kui siis üks hetk teenindaja jutule saadi, kulus uuendamise enda peale 10–15 minutit.

Rekkaro sõnul möödus teenindusbüroodes kõik tõrgeteta, ehkki järjekorrad olid pikad ja süsteem kippus aeg-ajalt aeglaseks muutuma. Seetõttu palus ta inimestelt kannatlikkust ja kinnitas, et PPA ametnikud annavad endast parima.

Nii on osa PPA teenindustest sel nädalal avatud tavapärasest tund aega kauem. Lisaks saab suuremates teenindustes ID-kaarte uuendada ka laupäeval.

Tagasi üles