Eesti Energia uus, miljoneid eurosid maksnud kliendiinfosüsteem tekitas eile paljudele elektrinäitu teatada püüdnud inimestele tuska.
Elektrinäidu teatamine tekitas kaose
Koos uue kliendiinfosüsteemi kasutuselevõtuga kehtestas Eesti Energia ka reegli, et elektrinäit tuleb teatada kuu kolmandaks päevaks. See tähendas, et tuhanded kliendid võtsid näidu teatamise ette esmaspäeva hommikul.
Energiafirma teavitas avalikkust võimalikest ees seisvatest probleemidest nii paar nädalat tagasi, mil toimus üleminek uuele süsteemile, kui ka laupäeval, vahetult enne näitude teatamise perioodi. Ennustatud tõrked ei jäänud tulemata.
Kella kümneks esmaspäeva hommikul oli Postimehele laekunud juba mitmeid vihjeid, kus lugejad kurtsid, et näidu teatamisega on probleeme. «Ootejärjekord on pikk, sest hetkel on palju helistajaid,» teatas ennelõunal energiafirma kliendiinfotelefonil vastanud automaat. Automaat soovitas inimestel infot otsida Eesti Energia veebilehelt ja seegi oli ennelõunal maas.
«Pole karvavõrdki rahul sellega, mis toimub,» märkis näitu teatada üritanud Maidu Errild. Ta püüdis elektriarvestilt loetud numbreid firmale edastada e-teeninduses ja helistada infotelefonile, kuid tulutult.
Eesti Energia selgituse järgi olidki eelkõige häiritud e-teenindus ja näidu teatamine
SMSiga. Samuti oli ülekoormatud infotelefoni liin. Probleemide põhjusena nimetas firma suurt töökoormust – mõne päevaga tuleb uuel süsteemil vastu võtta ligi poole miljoni kliendi elektriarvesti näidud.
«Tipphetkedel teatatakse meile erinevate kanalite kaudu ca 1,5 näitu igas sekundis,» ütles Eesti Energia pressiesindaja Marina Bachmann.
Kuna infosüsteemide häälestamisega tegeleb Eesti Energia veel ka järgnevatel kuudel, pole välistatud, et samasugune segadus ootab inimesi ees juuniski.
Olukorra lahendamiseks soovitas energiafirma inimestel näidu teatamisest üldse loobuda. «Soovitame klientidel eelistada Eesti Energia arvutatud prognoosnäitu,» ütles Bachmann. «See tähendab, et klient ei pea omalt poolt midagi tegema. Ta ei pea meile näitu teatama. Arvutame talle näidu tema eelmise 12 kuu tarbimise põhjal ja väljastame selle alusel ka arve.»
Ta julgustas inimesi prognoosarve kasuks otsustama, öeldes, et näitude alusel koostatud arve ja prognoosarve erinevused pole enamasti suured. Samuti saab erinevuste korral pärast teha tasaarvelduse.