Päevatoimetaja:
Alexandra Saarniit
Saada vihje

Raskeveokite kontrollreidil avastati puudusi igal kolmandal juhul

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Raskeveokite kontroll.
Raskeveokite kontroll. Foto: Põhja prefektuur

Kolm ametkonda kontrollisid Lõuna-Eestis ühisreidil raskeveokeid, rikkumisi või puudusi avastati igal kolmandal juhil või veoautol.

Politsei, maksu- ja tolliamet ning maanteeamet kontrollisid eelmisel nädalal toimunud ühisreidil Lõuna-Eesti eri paikades, kas veoautod vastavad tehnonõuetele ning nende juhid on puhanud, edastas politsei- ja piirivalveameti pressiesindaja.

Põhja prefektuuri liiklusjärelvalvekeskuse liiklusgrupi juht Hanno Viibus ütles, et enamus kontrollitud veoautodest olid korras. «Rikkumisi või puudusi avastasime jämedalt igal kolmandal juhil või veoautol. Kõige rohkem eksiti töö- ja puhkeaja nõuete vastu. Juhid, kes on suuremõõduliste ja –massiliste veoautode roolis, peavad olema värsked, et mistahes ootamatusele reageerida. Kõik väsinud roolikeerajad on ohtlikud, ainus erinevus on potentsiaalne kahju, mida ta võib oma sõidukiga põhjustada,» ütles Viibus.

Viibus lisas, et kümmekond sõidukit ületasid lubatud massi ning viiel polnud veos turvaliselt kinnitatud.

Kokku kontrolliti enam kui 200 sõidukit, neist 174 olid raskeveokid, 65 sõiduautod ja kaheksa traktorid. Piiripunktides tuvastati neli sõidumeerikuga manipuleerimist ja üks vale kaardi kasutamine. Erakorralistele tehnoülevaatusele suunati 16 veoautot ja kolm sõiduautot. Näiteks suunati ülevaatusele veoautod, millel lekkisid vedelikud ning mille raamipoldid olid lahti või puudu.

Maksu- ja tolliameti tolliosakonna juhataja asetäitja Tiit Kõluvere sõnul vajab eriotstarbelise diislikütuse kasutamistingimused jätkuvalt meelde tuletamist. Ta märkis, et kuigi alates 2015. aastast võib niinimetatud sinist kütust tarbida ainult põllumajanduses kasutatavates traktorites ja kombainides või kalalaevades, leiti reidil kümnel juhul sõidukitest sinise kütuse kasutamise jälgi.

«Rikkumised ja puudused veoautode juures on kõrgendatud oht liikluses. Viimastel aastatel on olukord paranenud, kuid arenguruumi veel on. Transpordiettevõtete juhid peavad hakkama rohkem tähelepanu pöörama enda sõidukite heakorrale, sest liiklusohutusse panustamine ei ole kulu, vaid investeering,» ütles maanteeameti peadirektori asetäitja liiklusohutuse ja ühistranspordi alal Meelis Telliskivi.

Tagasi üles