Tallinna Linnatranspordi AS jätkab vananenud trammiveeremi asendamist uute moodsate trammidega.
Tallinn tahab osta kaheksa uut trammi
«2015.–2016. aastal saabus Tallinna 20 uut CAF Urbos trammi, mis täna teenindavad kõiki liine ja on linlaste poolt hästi vastu võetud,» ütles Tallinna Linnatranspordi ASi (TLT) juhatuse esimees Enno Tamm. «Aeg on minna trammiuuenduse järgmisele etapile ning sellest lähtudes alustasime ettevalmistusi uueks trammihankeks.»
TLT trammiliiklusteenistuse direktor Andres Vään kirjeldas koostamisel oleva hanke tingimusi järgnevalt: «Soovime, et soetatavate trammide maksimaalne pikkus oleks 27–33 meetrit ja laius kuni 2,3 meetrit. Trammi töökiirus oleks kuni 50 km/h ning maksimaalne kiirus küüniks 70 kilomeetrini tunnis. Trammid peavad õhuniiskuse juures kuni 100% töötama tõrgeteta temperatuurivahemikus -40 kuni +40 °C. Vastu peaksid trammid pidama vähemalt 30 aastat. Vagunid peaksid vähemalt 70 protsendi ulatuses olema madalapõhjalised. Istekohtade arv oleks vähemalt 50 ning kokku peaks trammi mahtuma vähemalt 200 sõitjat.»
Trammil peab olema infomoodul ja piletimüügiseadmed, mis ühtivad Tallinnas kasutatavate süsteemidega. Samuti on eraldi nõuded uste arvule ja laiusele, kiirenduse ja pidurduse intensiivsusele jne. Trammid peavad vastama Euroopa Liidus trammide valmistamisel kehtivatele nõuetele. Esimene tramm tuleb hankijale üle anda hiljemalt 21 kuud pärast lepingu jõustumist.
Uue hankega on plaanis soetada kohe kaheksa uut trammi ning sõlmida optsioon veel vähemalt 20 trammi soetamiseks.
Eelmise trammihanke kuulutas TLT välja 12. juunil 2012, pakkumiste esitamise tähtaeg oli 3. september 2012. Esimene tramm tarniti 17. detsembril 2014 ning ülejäänud trammid jõudsid Tallinna järgneva kahe aasta jooksul.