Päevatoimetaja:
Marek Kuul

Piletisüsteemi hankes oli edukas Eesti-Türgi konsortsium

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Urmas Tooming
Copy
Paberist bussipiletid kaovad järgmisel aastal ära.
Paberist bussipiletid kaovad järgmisel aastal ära. Foto: Aldo Luud / Õhtuleht

Tallinna ja Harjumaa piletisüsteemi hankekomisjon tunnistas edukaks Business IT Partner (Eesti) ja Kentkart (Türgi) ühispakkumise, mille järgi katab neljaks aastaks tehtud hange, mille kogumaksumus on 8,7 miljonit eurot, korraga nii Tallinna kui  Harjumaa ühisveonduse ja  Tallinn Card´i vajadused.

Tallinna abilinnapea Taavi Aasa sõnul on uue hangitava piletisüsteemi  esmane eesmärk Tallinna ja Harju maakonda katva ühtse piletisüsteemi väljaarendamine.

«Kaasaegse puuteta reisijakaardiga piletisüsteemi rakendamisel säästab Tallinn võrreldes praeguse ID-pileti ja paberpiletite süsteemidega igal aastal 0,44 miljonit eurot,» lisas Aas.

Ta lisas, et kui tänaste ID-piletite ja paberpiletite süsteemide halduskulud on Tallinnas suurusjärgus  1,7 miljonit eurot aastas, siis uuel süsteemil on need 0,44 miljonit eurot ehk umbes seitse miljonit krooni väiksemad.

Kooskõlas Tallinna linnavolikogu otsusega linna ühisveondusele uue piletimüügisüsteemi loomise vajadusest avaldas linna transpordiamet riigihangete registris 10. mail 2010 hanketeate. Selles teavitati uue kontaktivabadel sõidukaartidel põhineva elektroonilise süsteemi ostmisest ning loobumisest senistest paberkandjal piletitest ja perioodikaartidest. Ühises hankemenetluses osalesid lisaks transpordiametile Harjumaa ühistranspordikeskus ja linna ettevõtlusamet.

16. juunil 2010 esitati hankes osalemiseks 12 taotlust, mis koondasid kokku 27 firmat. Lisaks Eesti ettevõtetele soovisid süsteemi rajamisel osaleda firmad Itaaliast, Prantsusmaalt (2), Lätist, Türgist, Soomest (2), Suurbritanniast, Slovakkiast, Saksamaalt, Tšehhist, Belgiast, Rootsist ja Norrast.  12-st taotlejast kvalifitseerus kaheksa, kellest viiega alustas riigihanke komisjon läbirääkimisi.

Kolme pika läbirääkimistevooru tulemusena valmis põhjalikult täienenud tehniline lähteülesanne ja 17. veebruaril 2011 saatis hankija viiele väljavalitule pakkumise esitamise ettepaneku. 15. märtsil avas komisjon neljalt pakkujalt laekunud kuus pakkumust. Pärast täpsustavate lisapäringute esitamist ja nendele saabunud vastuste analüüsi tunnistati hindamiskriteeriumite alusel edukaks Business IT Partner (Eesti) ja Kentkart (Türgi) pakkumine.

Pakkumise järgi tasuvad kolm hankijat pakkujale nelja-aastase lepinguperioodi jooksul 8,7 miljonit eurot, millest 2,5 miljonit moodustab Tallinna 566 ühissõidukisse paigaldatavate seadmete maksumus. Nendeks seadmeteks on juhi piletimüügiseade, kõigi uste juurde paigaldatavad e-kompostrid ja kontrolöridele ostetavad seadmed. Hanke rahastamist toetab lisaks eelarvelistele vahenditele Euroopa Liidu projekt Civitas Mimosa.

Uus süsteem rakendub töösse üheksa kuud pärast hankelepingu allakirjutamist, seega 2012. a alguses.
 

Tagasi üles