Tartus öeldakse, et bussiliiklus on siis hea, kui Toomas Kapp, Tartu veevärgi juhataja ja tuntud reformierakondlane, bussiga sõitma hakkab. Aga seni on ta vastanud, et päevas ei ole selleks piisavalt vaba aega.
Bussid on Tartus ilusad punased, aga bussiliikluse hädasid on kogenum tartlane võimeline kirjeldama mitmeid. Harvad väljumised, kobaras sõit, aeglane edenemine. See kõik ei ole jumalast määratud, vaid inimese loodud.
Selle loodu eest vastutavad ikka need, kes võimu juures toimetavad ja otsustamisel kaasa räägivad.
Öeldakse ka, et tõe kriteerium on praktika ning sestap kutsusime kooliaasta alguses kuus tegusat ja poliitiliselt aktiivset tartlast bussisõidu headust omal nahal proovima. Inimesi sai mitmelt elualalt, ka väikeste laste vanemaid. Üks kriteerium oli, et iga lõpetavas volikogus esindatud erakond või valimisliit oleks mängu kutsutud.
Ette antud ülesande sisu oli püüda mõnel tegusal ja toimekal päeval kõik asjatoimetused Tartus bussiga ära õiendada ning pärast kirjutada, kuidas läks, millised olid sõidud ja ajakulu, mis oli hästi ja mida saaks paremini. Siin on kokkuvõtted.
Päev ühistranspordiga
Argo Annuk, Tartu lennujaama juhataja, Tartu volikogu linnamajanduskomisjoni liige (IRL)