Päevatoimetaja:
Liisa Ehamaa

Greyp G12S – elektriratas edasijõudnutele

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Selle elektrijalgratta on ehitanud inimesed, kelle arvates peaks autol olema 1224 hobujõudu. G12S oma neljarattalisele suuremale vennale häbi ei tee.
Selle elektrijalgratta on ehitanud inimesed, kelle arvates peaks autol olema 1224 hobujõudu. G12S oma neljarattalisele suuremale vennale häbi ei tee. Foto: Sander Ilvest

Üldiselt saab minult 12 punkti kõik, mis sõidab, külg ees, ja tõmbab kiirendades esiratta(d) maast lahti. Aga et seda suudab ka elektriline jalgratas, poleks ma küll kunagi uskunud! Teisalt, jalgratta osa on Greyp G12S puhul siiski pigem teoreetiline.

Et ülovooglaiulikult esmalt mõisted defineerida, vaadakem korraks Eesti päritolu rattafirma Ampler toodetud Hawki näitajaid: 250-vatine mootor, sõiduulatust 60 km, kaalu 14 kg, käike 1 ja amorte 0. Jalgrattaliku välimuse säilitamiseks on kogu akundus peidetud raami sisse ja ka mootori leiab üles ainult tõeline rattaentusiast.

Horvaatiast pärit Greyp on täpselt samasugune elektrijalgratas, aga täiesti teistsugune. Tema mootoril on jõudu 12 kW, sõiduulatus on 120 km, kaal 49 kg, käike kaks ja amorte samuti kaks.

Tagasi üles