Endine Tallinna Kunstigümnaasiumi direktor Märt Sults kaasas linnahalli seinamaalingutesse ka kooliõpilased – noorte praegune direktor, mehe tütar Mari-Liis Sults, polnud loata tegevusest enda sõnul teadlik.
Sultsi koolijuhist tütar väidab, et ei teadnud isa loata tegevusest midagi (3)
Riigikogulane Märt Sults, kes oli aastaid Tallinna Kunstigümnaasiumi direktor, kasutas Tallinna Linnahalli seina maalimisel ka kooliõpilaste abi. Tema tütar Mari-Liis Sults, kes on isa mantlipärijana praegune kunstigümnaasiumi direktor, enda sõnul linnahalli asjus aga isaga ei suhelnud ning õpilased olid projekti kaasatud teadmisega, et kõik on seadusega kooskõlas.
«See ei olnud ebaseaduslik, sest kõik load olid olemas paberi peal,» vastas Tallinna Kunstigümnaasiumi direktor Mari-Liis Sults küsimusele, kas kool oli teadlik, et nende õpilased võtavad osa ebaseaduslikust tegevusest – enda sõnul sai ta alles täna (reedel) teada, et muinsuskaitseameti luba polnud.
«Linnahall on andnud nõusoleku sinna peale maalimiseks ja mina kooli juhina ei saanud teada seda, et kui linnahall lubab sinna peale maalida, siis ma ei saa ju mõelda, et ei ole küsitud luba muinsuskaitselt või kusagilt mujalt,» selgitas Mari-Liis Sults.
Ta kirjeldas, et kooli poolt anti tõesti õpilastele võimalus võtta linnahalli projektist osa. Gümnaasiumiklasside 130 õpilasest kaheksa otsustas seda ka teha. Sultsi sõnul ei ajanud ta asju isaga, vaid hoopis tätoveerija ja tänavakunstniku Silver Seeblumi, kunstniku nimega S-BOY’ga ning kuna mehega on ka varasemalt tehtud koostööd maalilaagrite osas, ei osanud ta ka sel korral kahtlustada, et midagi võiks valesti minna. «Kunagi ei ole probleeme olnud,» kirjeldas direktor koostööd Seeblumiga ja ütles, et mees tõi talle ka linnahalli nõukogu juhatuse liikmete allkirjadega paberil oleva nõusoleku hoone peale maalimiseks.
«Mina ei teadnud seda, et see ei ole lubatud!» väljendas naine pettumust ja lisas, et õpilased on kurvad, sest neil ei lubatud tööd lõpuni viia. «Lapsed on väga pettunud, et seda ei peeta kunstiks – kunst ongi see, kui me juhime tähelepanu objektidele, millega ei tegeleta ja ühiskonna probleemidele,» vahendas naine õpilaste mõtteid.