Päevatoimetaja:
Georgi Beltadze
+372 666 2180
Saada vihje

Muugale suunduv SeaWind vabastab Tallinna tuhandetest veokitest (5)

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
SeaWind.
SeaWind. Foto: Wikipedia

Oktoobris kolib Tallink oma kaubalaeva SeaWind Transiidikeskuse ASi Muuga terminali, kust väljub nädala sees päevas kaks reisi ja pühapäeval üks reis Soome Vuosaari sadamasse.

Muudatuse tulemusena kaob Tallinna kesklinnast iga päev neli kilomeetrit ummikuid, raskeveokite osakaal väheneb ja õhk muutub puhtamaks. Muuga sadama Transiidikeskuse ASi kailt väljub 50 reisi kuus.

Tallinna kesklinna liiklusest kaob iga reisiga ära 60 raskeveokit, ehk 3000 raskeveokit kuus ja 36 000 raskeveokit aastas.

Keskmine raskeveoki kaal (koorem + veos + haagis) on umbes 40 tonni. Seega kannavad Tallinna kesklinna tänavad iga reisiga 2400 tonni vähem koormust. See teeb igas kuus 120 000 tonni vähem koormust ning aastas 1 440 000 tonni vähem koormust.

Muuga – Vuosaari vahemaa on kuus meremiili lühem kui Vanasadam – Vuosaari. Läbitud vahemaa vähenemise tõttu väheneb ka kulutatud kütuse kogus ning seeläbi ka õhusaaste 6,4 tonni CO₂ päevas ja 1740 tonni CO₂ aastas. Tööpäevadel on Tallinna kesklinnas nelja kilomeetri võrra vähem kaubaautode pikkust, pühapäeval kahe kilomeetri võrra. Aastas teeb see kokku umbes 1136 kilomeetrit.

«Oktoobris algav Transiidikeskuse ASi ja Tallinki koostöö on meile oluline mitmes mõttes. Avame kaubalaeva SeaWind reisidega Muuga ja Vuosaari sadama vahel lõpuks põhja-lõunasuunalise konteinerliikluse, millest oleme pikalt rääkinud. Oleme teinud projekti suuremahulisi lisainvesteeringuid ning ümber korraldanud inimeste tööülesandeid. Pikemas perspektiivis on Muuga terminal Rail Baltica trassi tähtsaim kaubaterminal ning strateegiliselt oluline projekt. Raudteed pidi hakkavad Soome kaubad Vuosaari ja Muuga sadama kaudu liikuma ka Vahemere ja Musta mere sadamatesse,» rääkis Transiidikeskuse ASi juhatuse esimees Vladimir Popov.

«Teisalt on praamiliini käivitamine sotsiaalselt oluline ka Tallinnale, sest kaubavedude linnast väljaviimine annab kesklinnas ruumi juurde, samuti väheneb koormus kesklinna infrastruktuurile. Arvud on suured – ainuüksi päevas on kesklinna tänavatel 120 raskeveokit vähem. Ummikud lühenevad, saaste väheneb ja elukeskkond paraneb,» lisas ta.

Tagasi üles