Tallinna linnatranspordi AS katsetab augusti lõpuni esimest täiselektrilist liinibussi, kuid linn täis elektribusse on veel tulevikumuusika.
Galerii: Tallinnas vurab esimene elektriline linnaliinibuss
Uut Tallinnas reisijaid sõidutavat elektribussi on mitmetes riikides testitud, kuid keegi ei tea veel, kuidas 2017 parima bussi tiitliga pärjatud buss meie oludes vastu peab ja kui tihti akusid vahetada tuleb, ütles Tallinna linnatranspordi aktsiaseltsi juhatuse esimees Enno Tamm.
Terves Euroopas on firma suutnud Solaris Urbino 12 Electric busse maha müüa vaid 200, kuigi kui Tallinnas kogu bussipark elektriliste busside vastu vahetada, oleks neid vaja 550, ütles Tamm. Ta rääkis, et elektri- ja hübriidtransport on kindlasti tulevik, kuid ei saa ennustada, millal see igapäev on. Nii kaua tuleb katsetada ja ajaga kaasas käia, sõnas ta.
Terminali kaldest üles ei saa, kuid sõidab sujuvalt
Viru keskuse bussiterminalist uus buss aga välja sõita ei jaksa, ütles Tallinna transpordiameti bussiterminali sektori peaspetsialist Heikki Eigi. Tõusu laugemaks tegemine pole aga imekunst, lisas ta. Kuigi allterminalis oleks elektribussid palju paremad, sest ei saastaks õhku, lisas ta.
Juht Rauno Rättel kirjeldas sõidukit suure vaimustusega. Gaasile vajutades võtab kohe gaasi üles, pole käiguvahetusest tulenevat jõnksutamist ja sõit on väga sujuv, sõnas ta. Andmeid näitav ekraan on värviline, sealt on juhi sõnul palju paremini näha, kui mustvalgetelt. Rättel ütles, et buss saab julgelt hakkama ning aku tühjenemine oleneb kui palju on rahvast, autosid ja valgusfoore.
Suudab sõita umbes 200 kilomeetrit
Siiani on ta sõitnud liine 16, 38 ja 24. Bussiliiklusteenistuse direktor Andres Herkel rääkis, et praeguste sõitude pealt paistab, et buss sõidab järjest ligi 200 kilomeetrit. Kolme päeva põhjal, mis buss on töös olnud, ei saa aga veel tema sõnul põhjapanevaid järeldusi teha. Järgmiste nädalate jooksul proovitakse erinevaid liine ja vaadatakse, kui palju suudab buss erinevate liiklusoludega sõita, kirjeldas Herkel. Bussi on kasutatud hommikuse ja õhtuse tipptunni ajal ning vahepeal laetud, kuid kindlasti proovitakse Herkeli sõnul ka täistööpäeva.
Bussi mahub istuma 30 ja seisma 45 inimest. Seda on kümnekonna võrra vähem kui teistes linnaliinibussides.