Sotsiaalministeerium otsustas möödunud nädalal lõpetada lepingu sotsiaalkindlustusameti infosüsteemi senise arendaja Tietoga. Varem isegi mitme avaliku projektiga raskuses olnud tarkvarafirma Helmese partner ja arendusjuht Raul Ennus arvas, et see hange oli Eesti mastaabis harvaesinevalt keerukas, ning pakkus enda kogemuste põhjal välja kolm mõtet, mida IT-projektide tellimisel ja arendamisel silmas pidada.
Tellijale
Helmes: IT-suurprojekte tuleks teha osa kaupa
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
«Suuri projekte tuleks ellu viia väiksemate alamprojektide või äriliselt loogiliste osade, näiteks ühe teenuse kaupa. Tihti on suurte projektide läbiv risk inimlik optimism – loodetakse, et mahuka projekti detailset käekäiku on võimalik kaks-kolm aastat ette näha. Terviklike väiksemate alamosade arenduste eraldi tellimise ehk paindliku tarkvaraarendusega saab palju kiiremini aru, kui projekt hakkab valesse suunda kiskuma, ja korrektuuride tegemine on kordades odavam,» kommenteeris Raul Ennus.