Päevatoimetaja:
Liisa Ehamaa

Ekspert: kodukoolid mingu end lasteaeda promoma

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Artikli foto
Foto: Scanpix / kollaaž Katri Karing

Arutu kesklinna eliitkoolidesse kandideerimise vähendamiseks võiks kodulähedased koolid ise aktiivselt piirkonna lasteaedades käia ning vanematele selgitustööd teha, leiab Eesti rahvusvahelise kooli koordinaator Terje Äkke.

«Kui Tallinna linn soovib vähendada katsete tegemise vajadust, oleks vaja tunduvalt suuremat selgitustööd lastevanematele, miks valida kodulähedast kooli ja et pääsemine eliitkooli esimesse klassi ei taga kohe pääsu gümnaasiumisse,» rääkis Äkke Postimees.ee’le.

«Arutelud sel teemal televisioonis, raadios ja perefoorumites peaksid algama ammu enne koolikatseid, positiivseid näiteid toredatest klassidest ja õpetajates peaks ilmuma rohkem kui tabeleid riigieksamitest.»

Neist aruteludest edukam oleks aga tema sõnul koolide enda koostöö lähedal asuvate lasteaedadega.

«Ma ei pea silmas suurt üldkoosolekut kooliastuvate laste vanematele, vaid seda, et varakult enne laste koolikatseid õpetajad külastaks lasteaeda, lapsed ja lapsevanemad kooli.»

Varane tutvus ja sõbralik vestlus on tema hinnangul parim kutse kooli.

«Algklasside lapse arengu suurim mõjutaja on see konkreetne õpetaja, kes lapsega tegeleb, mitte kooli maine või riigieksamite tulemus.»

Äkke väitel on raske pakkuda kiireid lahendusi 1. klassi katsete vähendamiseks.

«Usun, et liikumine igaühe arengut arvestava õpikeskkonna ja õppeprotsessi poole, hinnetelt kujundava hindamise poole, on sammukesed õiges suunas, et võistlusmoment väheneks. »

Kuidas see konkreetselt igas koolis ja klassis teostub, sõltub Äkke sõnul kooli liidrist ja õpetajatest.

«Koolikultuuri ja õpetajate koolituse muutmine on üks võtmetegur. Sellest, kui õpetajad üksi või paaris koolitustel käivad, on vähe kasu. Kui koolis väikestes gruppides või suure meeskonnana ühiselt uurida, lugeda, vaadelda, arutleda, katsetada, analüüsida ja järeldusi teha, on suurem võimalus, et uus mõtteviis ja tegutsemine tegelikult klassi jõuab. »
 

Tagasi üles