Linnapea kohusetäitja Taavi Aas ja Tallinna Linnatranspordi ASi juhatuse esimees Enno Tamm tutvustasid teisipäeval täielikult renoveeritud trammi Tatra KT-6.
Esimene renoveeritud tramm teeb proovisõite (1)
Esimene Tšehhis renoveeritud madala keskosaga trammidest läbib praegu katsesõitude perioodi. «KT-6 renoveeritud trammid peavad läbima proovisõitude perioodi, pärast mida nad hakkavad liinile tulema ja inimesi teenindama,» rääkis Tamm. «Tänaseks Tallinna jõudnud trammikoosseisud tuleb siin arvele võtta, varustada validaatorite ja kleepsudega ning teha testsõidud. See on rutiinne protseduur, mis võtab aega,» lisas ta.
Aasa sõnul on praeguseks Tallinna jõudnud kolm renoveeritud trammi ning trammide renoveerimine jätkub. «Septembri alguses hakatakse katsetama ka retrotramme. Neid tuleb kokku kuus ja need vahetavad välja praegu kolmandal liinil sõitvad trammid. Trammide tehnika on uus, elektroonika on uus, nii et ega nad uutest trammidest väga palju ei erine, ainult välimuse poolest,» lausus Aas.
Miks Tallinn uute trammide ostmise asemel vanade remontimisega jändab? «Tšehhis restaureeritud KT-4 või KT-6 trammi maksumus on 900 000 eurot, retrotrammi renoveerimine Tallinnas maksab 700 000 eurot, uue trammi hind on kaks ja pool miljonit eurot. Me oleme viimastel aastatel investeerinud ühistransporti üle 200 miljoni euro ja trammide renoveerimine on majanduslikult mõistlik. Sest kui me saame praktiliselt sama tulemuse 700 000 või 900 000 või siis kahe ja poole miljoniga, siis loomulikult on majanduslik efekt täiesti märgatav,» selgitas Aas.
Tamm lisas, et tramm kui liiklusvahend on põhimõtteliselt ajatu. «Näiteks Helsingis sõidavad kõrvuti tänavapäevased, Bombardier' kaubamärki kandvad trammid ja nende kõrval 1950. aastate renoveeritud trammid. Need on fantastiliselt renoveeritud, midagi sellist nagu meil kolmandale liinile tulevad retrotrammid. Hea peremehe kätes võib tramm sõita pool sajandit või kauemgi,» kinnitas Tamm.
Järgmine suurem uudis trammiliikluses peaks tulema augusti teisel poolel, kui avatakse lennujaama viiv trammiliin, mille tee-ehituslik osa on lõpusirgel. Tamme sõnul hakkavad septembri alguseks sõitma ka Kopli trammid ning loodetavasti juba septembris võib Tondi ja Kadrioru vahel sõitmas näha 1950. aastate stiilis retrotramme.