Päevatoimetaja:
Marek Kuul

Rüütelmaa ummikutest Põhja-Tallinnas: täna on liiklus linnas kõige pingelisem

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy

Eesti eesistumine, ulatuslikud teetööd ja trammitee ehitus on Põhja-Tallinnas, eriti Kalaranna piirkonnas toonud kaasa juba nädalaid kestnud suuri ummikuid.

Tallinna transpordiameti liikluskorralduse osakonna juhataja Talvo Rüütelmaa tõdes, et Tallinna liiklus on praegu kõige pingelisem ja kuigi lahendusi on otsitud, on selline korraldus tema arvates siiski kõige optimaalsem. Suuremad ummikud tekivad Põhja-Tallinnas just lõuna paiku ja õhtustel tipptundidel.

Probleemid algasid Rüütelmaa hinnangul sellest, et Eesti eesistumine Euroopa Liidu Nõukogus lükkus pool aastat varasemaks ja terve rida planeeritud töid sattus ühele ajale. «On nii trammitee ehitus ja teeremont seal piirkonnas kui ka Eesti eesistumine. Isegi lennujaama ehitus käib veel. Samamoodi trammitee ehitus lennujaama,» loetles ta.

Rüütelmaa selgitas, et valdav osa ehitustest on varasemate riigihangete tulemusel tähtajaliselt rangelt paika pandud. «Need on nagu pühad asjad, mida riigihangete seaduse järgi muuta ei tohi. Kui on kuupäev kirjas, siis nii on. Sel ajal, kui need hanked tehti, ei olnud kellelegi teada, et Eesti eesistumine lükkub kuus kuud varasemaks,» lausus ta ja jätkas, et keegi ei osanud ette näha, et Suurbritannia Euroopa Liidust välja astub ja Eesti peab eesistumisega pool aastat varem hakkama saama.

Sageli tekivad ummikud Rüütelmaa sõnul sellest, et politsei sulgeb eesistumisega seoses liikluse viivuks – üsna kiirelt jõuab tekkida nii suur ummik, et see hargneb veel pikka aega.

«Oleme seda olukorda seal piirkonnas vaadanud nii- ja naapidi, arutanud politseiga võimalikke lahendusi, aga ükskõik mis pidi seda arvutada, praegune lahendus on nendes oludes kõige optimaalsem,» ütles ta.

Näiteks kaaluti ka Niine tänava ajutise väljasõidu muutmist Põhja puiesteele, kuid liiklusvood ei võimaldanud seda Rüütelmaa sõnul teha.

Soo tänav kui hapnikukraan

Linna vastutulek asumiseltsidele on Rüütelmaa sõnul saanud samuti omamoodi saatuslikuks.

Kohalikud elanikud soovisid, et tänav tuleks ühesuunaline ja oleks palju ruumi kergliiklejatele. Rüütelmaa tõdes, et vähese liikluse korral ongi nii mõnus, ent praegu panevad laiad kergliiklusteed kinni tee autodele.

«Täna me näeme, et Soo tänav on nagu hapnikukraan, mis on kinni. Seal oleks olnud vaja tagada kahesuunaline liiklus. Meie jutt ja arvutused ning kohalike elanike soovide lahknevus on nüüd kohalikele elanikele tunda ja kahjuks ka teistele, kes sealt tahavad mööda saada,» lausus ta.

Mere puiesteel on ühe sõiduraja aga eesistumise tõttu hõivanud elektribuss. «Kuhu mujale seda panna? Ruumi on täpselt nii palju kui on,» nentis Rüütelmaa. Liiklust häirib suures osas ka planeeritud trammitööde teostamine.

Teede remonti ja teekatte märgistustöid on Rüütelmaa sõnul tänavu raskendanud ja nihutanud ka pikk ja külm kevad ning öökülmad. «Neid me teeme üldse öösel, et mitte liiklust häirida, aga kui öösel vihma tuleb, siis me ei saa ka seda teha. Nii et pehmelt öeldes ega meil lihtne ei ole,» lausus ta.

Õnneks on siiski kõik tee-ehitustööd ja trammitee ehitus püsinud ajagraafikus. «Praegu ei ole ühtegi takistust, et nad ei jõuaks valmis, valmis peaks kõik jõudma nädal enne septembrit. See tähendab, et nädal enne septembrit peaks kõik liikluseks saama avatud, siis hakkab suurenema ka liikluskoormus,» rääkis ta. Trammid hakkavad sõitma Koplisse taas oktoobris.

Trammi rööbasteede ehitustööde tõttu suleti ajutiselt ka Suurtüki tänav. Rüütelmaa rõõmustas, et kuigi tee pidi suletud olema kuni 19. juuli tööpäeva lõpuni, jõudis ehitaja selle valmis juba kolm päeva varem.

Kasutagu teisi marsruute

Rüütelmaa leiab, et inimesed on ka liialt kinni oma tavapärastes sõidumarsruutides. «Kui soovitakse näiteks sõita Piritale ja tullakse Põhja-Tallinnast, siis üritatakse ilmtingimata liikuda mööda Niine tänavat vasakule Põhja puiesteele ja minna Ahtri tänavale – see on selline sissekujunenud marsruut. Kui aga Niine tänavalt teha hoopis parempööre, sõita Suurtüki tänavale ja Toompuiesteelt n-ö teistpidi ümber vanalinna, siis seal on liiklus täiesti vaba, aga millegipärast juhid ikkagi lähevad harjumuspärast marsruuti mööda,» jagas liikluskorraldaja soovitusi.

Samuti soovitab Rüütelmaa kõigil juhtidel kasutada navigatsiooniseadmeid – info teetöödest jookseb operatiivselt navigatsiooniseadmesse. Seade arvestab teekonna pakkumisel ka liikluskoormust.

Samal ajal käib veela Haabersti ristmiku rekonstrueerimise projekt. «Tänasest on seal nüüd muudatus, sest Ehitajate tee suunal läksid ehitustööd lahti,» teatas Rüütelmaa.

Ta tõdes, et kõige keerulisem on olukord Tabasalust tulijate jaoks. «Tabasalu suunal on liiklus väga pingeline. Seal me foorisüsteeme kaks korda häälestasime ja Vana-Rannamõisa teele, mis Kakumäelt tuleb, me saime enam-vähem mõistliku lahenduse, aga nendele inimestele, kes Tabasalu suunast tulevad, oleks soovitus praegu, kui vähegi võimalik, kasutada Pikaliiva tänavat. See on alternatiiv,» soovitas ta.

Rüütelmaa loodab, et olukorda leevendab enne kooliaasta algust valmiv Vabaõhumuuseumi tee. «Täna on Tallinna liiklus kõige pingelisem,» nentis ta ja jätkas, et oma mõju on liiklusele avaldanud veel pendelränne ehk inimesed on ostnud endale väljaspool Tallinna eluaseme ja üritavad iga päev jõuda Tallinnasse tööle ja tagasi. «Sõitjate hulk ja arv on väga suur,» lisas ta.

Keeruline aeg võib liikluses saabuda ka septembri lõpus. Siis on Rüütelmaa sõnul oodata ridamisi Euroopa Liidu eesistumisega seotud üritusi, mille tõttu linnaliiklust pannakse palju kinni.

Tagasi üles