Euroopa Parlament lükkas suure häälteenamusega tagasi ettepaneku, et saadikud ja parlamendiametnikud tohiksid alla neljatunnistel lendudel kasutada üksnes turistiklassi. Vastu hääletas ka viis Eesti esindajat.
Eesti eurosaadikuist toetas vaid Tarand äriklassis lendamise lõpetamist
Europarlamendis roheliste esitatud parandus parlamendi eelarve arutelul läinud nädala kolmapäeval oleks heakskiitmisel kehtestanud nõude, et üldjuhul muutub saadikuile kohustuslikuks lennupiletite ostmine turistiklassi, juhul kui lend kestab alla nelja tunni. Erandeid oleks võinud teha saadikute vanust ja terviseseisundit arvesse võttes. Sama eeskirja oleks kohaldatud ka europarlamendi töötajaile.
Parandus lükati tagasi 402 häälega 216 pooldaja vastu, 56 saadikut jätsid hääletamata.
Eesti kuuest esindajast hääletas saadikute äriklassilendude kaotamise poolt ainsana roheliste esindaja Indrek Tarand, kõik teised hääletasid selle ettepaneku vastu. Ajakirjanduse andmeil olnuks rahaline kokkuhoid ettepaneku realiseerumise korral 15–20 miljonit eurot aastas.
Europarlamendi liberaalide saadikurühma kuuluv Siiri Oviir, kes hääletas vastu, ütles, et ettepanek oli tehtud läbimõtlemata kujul. Ta tõi näite, et kui lennata Eestist läbi Kopenhaageni Prantsusmaale Strasbourgi, kus toimub osa europarlamendi istungeid, siis kestab see reis seitse tundi, samal ajal kui üks lend kestab alla nelja tunni. Ta ütles, et sel puhul oleks segane, millist korda rakendada.
Teine põhjus ettepanekut mitte toetada oli Oviiri sõnul see, et äriklassi lennupileteid saab vahetada, turistiklassi omi aga mitte. «Alalõpmata tuleb pileteid vahetada, sest töögraafik muutub kiiresti,» kinnitas ta.
Sotsiaaldemokraatide eurosaadik Ivari Padar lausus, et tema hääletas äriklassi lennupiletite kasutuskeelu vastu seetõttu, et praegune kord on Estonian Airi seisukohalt parem.
«Mina olen patoloogiline Eesti Õhu toetaja,» rääkis Padar Postimehele. «Kus vähegi saab, olen pannud õla alla. Mina ei häbene Estonian Airile oma toetajakätt andmast.»
Seejuures lisas Padar, et lehelugeja ei peaks arvama, et ta on «niisugune nartsiss», kes tahab igal juhul esimeses kolmes istmereas lennata.
«Lendan seal, kus võimalik. Ministrina olen keelanud ametnikel Euroopa Liidu siseliinidel äriklassis lennata. Aga neil, kelle puhul veeväljasurve ületab ühte tsentnerit, peaks olema lubatud üle ookeani lendamisel äriklassi kasutada,» lausus ta.
Ettepaneku poolt hääletanud Indrek Tarand ütles, et see oli rohelise lipu tõstmine, sest Euroopa Komisjon ja Euroopa Parlament peaksid käima üht jalga liikmesriikidega, kes praegu kulusid kärbivad.
Samas on Tarandi sõnul olemas ka argumente ettepaneku vastu. Ta ütles, et ei taha kritiseerida oma Eesti kolleege, kes seda roheliste algatust ei toetanud.