Kõrghariduse suurema avaliku rahastamise kava saab ellu viia nii ratsionaalselt, lähtudes tulemusnäitajatest ning seades eesmärgiks kvaliteedi, kättesaadavuse ja tõhususe kui populistlikult, rääkides teatud valdkondade või regioonide erilisest sisemisest väärtuslikkusest ja loosungite saatel lisaraha ära põletades.
Kas headest kavatsustest sünnivad ka toekad tulemused, näitab aeg.
Kuivõrd sisuliselt jätkas sama valitsus, ei saanud muutused tulla väga suured. Siiski tuli valitsusse mitu uut ministrit. Üldjoontes oli võimukohtade jagamine ootuspärane, ent tõi välja valitsuserakondade erinevad tegevusviisid.
Reformierakond jagas loogiliselt ümber vähemedukate ministrite kohad, andes need noorema põlvkonna poliitikutele. Samas olid muutused loogilised. Kui panna Reformierakonna eelmise valitsuse ministrid pingeritta, siis kultuuriminister ja keskkonnaminister olid kindlasti selle pingerea lõpus ning nemad ka välja vahetati. Kas nii vabanenud ministrikohad esile kerkinud karjääripoliitikutele ka sobivad, on muidugi iseasi ja seda näeme lähiaastatel.
IRLi ministrivahetused peegeldavad pigem erakonnasiseste jõuvahekordade muutust ning Mart Laari eelistust valitsuses osaleda. Vahetati välja küllalt korralikult töötanud siseminister ja haridusminister, ent kõigi jaoks lihtsalt kohti ei jätkunud ning tuli teha karmid valikud.
Ka IRL tõstis esile ühe noorema poliitiku, kellel on küll juba varasem valitsuskogemus, liiatigi väga vastuolulisi hinnanguid tekitanud. Samas oleks IRLi puhul ebaadekvaatne rääkida selgest põlvkonnavahetusest, pigem kajastas see endise Res Publica erinevate rühmituste edasist tugevnemist erakonnas.
Ergma jätkamine Riigikogu esimehena on mõistetav, kui hinnata naispoliitikute rolli uues parlamendis ja valitsuses ning eriti IRLis endas. Ehk veidi vähem loogiline valik on uus Riigikogu aseesimees, aga samas näitab see, et Reformierakond oskab hinnata inimesi, kes poliitilist kurssi järjekindlalt teostades avalikkuse löögi alla sattuvad.