Tõepoolest, kui pisut jälgi ajada, võib ühe Reidi tee teemalise ürituse rahastajate hulgast leida Metro Capitali, kes oskas sellesama ürituse elegantselt ka oma reklaamivankri ette rakendada. Metro Capital on ehitanud muljetavaldava hinnaga kortereid Reidi tee vahetusse lähedusse ehk Pikksilma, Kiikri ja Tuukri tänavale.
«Kui see rand seal korda saab, siis on võimalik jalutada ilma, et peaks neid joodikuid vahtima. Ja neid bomže, kes seal endale head ja paremat küpsetavad,» leidis Kull. Tema sõnul ei olnud rohelisi millegipärast kuskil, kui ühe uue maja ehitajad seal puid maha võtsid, sealhulgas tammesid. Samuti kohalik elanik Väino Rajangu imestas, et tavaliselt tekivad rohelised nagu võluväel kohe sinna, kus kohalik võim midagi ehitada kavatseb. Kinnisvarabüroode tegevuse ümber valitseb aga tüüne vaikus.
«Septembris 2015 ühel hommikul mere äärde minnes avastasin, et Pikksilma tänaval olid ehitusele ette jäänud viis tamme maha saetud ja kännud vedelesid eemal,» meenutas Rajangu. «Ilus jutt puude teisaldamisest oli ilmselt vajalik projekti läbisurumiseks...»
Kuigi rohelistega on kohtuasja tõttu kujunenud terav vastasseis, ei näe linn Reidi tee asjus kübetki taganemisruumi. Linnaarhitekt Endrik Mänd rääkis, et Reidi tee trass on paiknenud linna eri arhitektuursetes arengukavades enam kui 50 aastat, 2001. aastal näiteks Põhjaväila nime all. «Kaaluti ka variante, kus tee oleks täies ulatuses asunud mere pool, linnavalitsus valis kolmest variandist lõpuks siiski kõige säästlikuma. Muudatusi on projektis tehtud kuni viimase hetkeni,» rääkis Mänd.