Päevatoimetaja:
Mai-Brit Jürman

Eksperdid arvustasid osa autokoolide praktikat

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Tarmo Vanamõisa
Tarmo Vanamõisa Foto: Kaader videost

Maanteeameti eksamiosakonna juhataja Tarmo Vanamõisa (ülemisel pildil) ütles eile Postimehe stuudios päevaintervjuus, et suur läbikukkumiste osakaal sõidueksamitel on tingitud sellest, et õpilastel puudub liikluses iseseisvus ja oskus teoreetilisi teadmisi reaalses olukorras rakendada.

Teooriaeksami sooritamisega ei ole õpilastel probleemi: Vanamõisa sõnul saab 78–80 protsenti eksaminandidest hakkama. Probleem tekib aga teoreetiliste teadmiste rakendamisel liikluses – iseseisev sõitmine, keskendumine ja harjutuste sooritamine.

«Nimetame seda siis nutipõlvkonnaks, et kui suurema osa ajast vaatad maailma ekraanilt ja korraga oled roolis, maailm on lahti ja öeldakse, et sõida sinna, siis on kaks varianti. Need, kes on saanud hea õppe, sõidavad. Ja on need, kes ootavad käsklusi. Meil on teatud autokoole, kes pigem treenivad sõidueksamiks, mitte ei valmista ette liiklusesse minekuks,» selgitas ametnik.

OÜ Autosõit juhatuse liige Indrek Madar (alumisel pildil) nõustus Vanamõisaga, et sõidupraktikat on tihti vähe. «Me ei saa alla ühe ööpäeva inimest autojuhiks õpetada,» märkis ta.

Madara sõnul on näha, et maanteeamet on oma metoodikat muutnud. «Täna öeldakse, et sõida sinna ja iseseisvalt – enne öeldi, et sealt paremale, sealt vasakule,» ütles ta.

Teooriaeksamite eduka soorituse protsent hakkas Madara hinnangul langema pärast seda, kui maanteeamet sai enda õppesõidukid.

«Probleem on selles, et autokoolil kaob side õpilasega. Mina ei tea, millal Mari või Jüri sooritab eksamit. Kui ta lõpetab autokooli ja kolm-neli kuud midagi ei tee, siis tõenäoliselt läheb tal eksamil halvasti,» tõdes ta.

«Kui autokool tunneb muret, et miks õpilased läbi ei saa, siis osa autokoole on juba nõustamist kasutanud. Anname neile võimete piires nõu ja ütleme, mida võiks õppeprotsessis parandada,» lisas Vanamõisa.

Maanteeamet võttis selle aasta esimese nelja kuuga vastu 10 902 sõidueksamit, mis on 358 eksamit rohkem kui eelmise aasta samal perioodil. Samas läbis sõidueksami endiselt vaid 46 protsenti eksaminandidest, mis pikendas eksamile pääsemise järjekordi, teatas ameti pressiesindaja. Eksamile jättis tänavu minemata 229 inimest.

«Järjekordade probleem on aastate lõikes läbiv ja eriti suureneb see suveperioodil, kui korraga soovib eksamile pääseda rohkem inimesi,» ütles Vanamõisa. «Pikkade järjekordade tõttu kannatavad need autokoolide õpilased, kes on koolist saanud piisava ettevalmistuse ja oleksid kohe valmis eksamit sooritama.»

25. maist saab eksamil käinud inimene oma sõidueksami protokolli vaadata maanteeameti e-teeninduse postkastist aadressil https://eteenindus.mnt.ee/main.jsf. postimees.ee/BNS

Tagasi üles