Olgu Rail Balticuga kuidas on, aga rongiga on praegugi võimalik Tallinnast Berliini sõita. Otsustasin koos fotograaf Kristjan Teedemaga selle rännaku läbi teha ja näidata, millised on rongid, elu ja inimesed. Berliini jõudsime kahe päeva ja seitsme tunniga. Piletiraha pidime maksma ligi 110 eurot. Berliinist tagasi tulime lennukiga, mis läks maksma alla saja euro ja aega võttis ligi kolm tundi.
3. päev
Kui seni sai kahe päevaga Tartust vaid Kaunaseni törtsutatud, siis esmaspäevast kujuneb tõeline rongisõidu maraton: kell 9 alustame Kaunasest, aga veel sama päeva õhtul kella 23 paiku peame olema Berliinis.
Kaunas–Bialystok
Veel mõni aeg tagasi algas niinimetatud Euroopa rööpmelaius Poola piirist, ent leedulased panid enne Rail Balticut käima oma separatistliku projekti, mil nimeks Rail Baltica – erinevus ei seisne üksnes lisatud a-tähes. Nüüd algab Euroopa rööpmelaiusega raudtee Kaunasesest.
Raudtee on nii uus, et tööd selle ääres alles käivad ja Poolasse Bialystokisse suunduv rong liigub kuni Leedu piirini harjumatult aeglaselt. Kui kõik valmis, peaks rong sõitma kiirusega kuni 120 kilomeetrit tunnis. Tõenäoliselt läheb siitsamast tulevikus läbi ka Rail Baltic, mis tekitab küsimuse, mismoodi suurendada värskelt valminud raudteel kiirus kuni 240 kilomeetrini.
Ka Poola raudteefirma mõnusalt värviliseks võõbatud rong ise on uus. Kaunasesse tõi meid Poola rongitootja Pesa rong ja nii jätkame sama firma masinatega Berliinini välja.
Ehkki sõit Kaunasest Bialystokisse kestab üle nelja tunni, on tegu linnalähirongiga, mis tähendab kõvasid istmeid. Sabakont hakkab pikapeale tuikama. Rongis on peale meie veel kolm inimest, neist kolmas astub peagi maha. Üks reisija käitub üpris veidralt: algul üritab magada ühel istmel, vahetab siis asukohta, proovib teha sama teisel istmel ja nii edasi. Seejärel ärkab üles ja kõnnib mööda rongi edasi-tagasi, käies tihti tualeti vahet.