Hiiumaalt Sõru sadamast läks Triigisse täna esimesele liinireisile uus parvlaev Soela, mille ehitas spetsiaalselt Saaremaa ja Hiiumaa vaheliseks laevaühenduseks Saaremaal Nasval asuv Baltic Workboatsi (BWB) laevatehas.
Galerii: Saare- ja Hiiumaa vahel hakkas sõitma uus parvlaev
Täna varahommikul kell toimus ka Hiiumaal Sõru sadamas parvlaeva pidulik teenistusselähetamine ja ristimine. Laeva ristiema on Milvi Vanatoa, Hiiumaal Sõrul asuva muuseumi rajaja ja rannarahva ning mereajaloo talletaja. Esimesele reisile väljus laev Sõrult Triigi sadama suunas kell 8.15.
Võrreldes praegu Sõru-Triigi liinil kurseeriva laevaga mahutab uus laev ligikaudu sama palju sõidukeid ja reisijaid. Samas pole laeva vaja sadamas ümber pöörata ehk reisi aeg on selle võrra lühem. Samuti on uue laeva manööverdusvõime ja merekindlus oluliselt paremad. Soela operaatorfirmaks on AS Kihnu Veeteed.
Parvlaeva pardale mahub kuni 200 inimest ja kuni 32 sõiduautot või kaks veoautot. Nime sai laev Hiiu ja Saare maavalitsuse korraldatud konkursi tulemusena, kus omavahel lepiti kokku, et laev hakkab kandma saari ühendava väina nime. Laev on 45 meetrit pikk, 12 meetrit lai, süvist on tal 2,7 meetrit ja arendab täislastis kiirust 12 sõlme, laeva pardal töötab korraga kuueliikmeline meeskond.
Soela ehitust rahastati 85 protsendi ulatuses perioodi 2014-2020 Euroopa Liidu Ühtekuuluvusfondist ning 15 protsendi ulatuses pani õla alla riik. Laev maksis 9,4 miljonit eurot. Tegu on viimase laevaga kuuest, mille riik tellis otse väikesaartega ühenduse pidamise projekti raames.
Varem on sama projekti raames BWB-s valminud Abrukaga ühendust pidav parvlaev Abro ja Ruhnu liini teenindav parvlaev Runö, Kihnu, Manija ja mandri vahet sõitev Kihnu Virve ning Vormsi ja mandri vahet sõitev Ormsö. Lisaks ehitas Reval Shipbuilding sama projekti raames Prangli ja mandri vahet sõitva parvlaeva Wrangö.